1
گروه مدیریت، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران.
2
گروه حسابداری، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران.
چکیده
برندها بهعنوان دارایی ارزشمند و بلندمدت شرکتها باید مدیریت شوند. در بازاریابی مصرفکننده، برندها نقاط اولیه تمایز بین پیشنهادهای رقابتی هستند و میتوانند برای موفقیت شرکتها بهعنوان عوامل بحرانی به شمار بیایند. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازاریابی مشتری بر شهرت شرکت و ارتباط آن با ارزش ویژه برند میباشد. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی و از نظر نحوه اجرا همبستگی است و از نظر داده کیفی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان کارکنان بخش خصوصی کرمانشاه که بالغ بر تعداد 258 نفر و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 146 نفر تعیین گردید که به طریق نمونهگیری ساده متناسب با حجم انتخاب شدند. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر انجام گرفت. ابتدا مدل اندازهگیری بررسی و سپس مدل مفهومی تحقیق در جامعه آماری برازش شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل فرضیهها نشان داد که شهرت شرکت با ارزش ویژه برند رابطه مستقیم و معناداری دارد، بازاریابی مشتری بر شهرت شرکت تأثیر مثبت و معناداری دارد، بازاریابی مشتری بر ارزش ویژه برند تأثیر مثبت و معناداری دارد و بازاریابی مشتری بر رابطه بین شهرت شرکت و ارزش ویژه برند تأثیر مثبت و معناداری دارد.
اسپری, کیانوش, & جواهری, سمیرا. (1402). بررسی تأثیر بازاریابی مشتری بر شهرت شرکت و ارتباط آن با ارزش ویژه برند. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 6(78), 112-127.
MLA
کیانوش اسپری; سمیرا جواهری. "بررسی تأثیر بازاریابی مشتری بر شهرت شرکت و ارتباط آن با ارزش ویژه برند". چشم انداز حسابداری و مدیریت, 6, 78, 1402, 112-127.
HARVARD
اسپری, کیانوش, جواهری, سمیرا. (1402). 'بررسی تأثیر بازاریابی مشتری بر شهرت شرکت و ارتباط آن با ارزش ویژه برند', چشم انداز حسابداری و مدیریت, 6(78), pp. 112-127.
VANCOUVER
اسپری, کیانوش, جواهری, سمیرا. بررسی تأثیر بازاریابی مشتری بر شهرت شرکت و ارتباط آن با ارزش ویژه برند. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 1402; 6(78): 112-127.