1
کارشناسی ارشد حسابداری، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران.
2
دانشیار گروه حسابداری، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران.
چکیده
هدف این پژوهش بررسی تاثیر توانایی مدیران بر رقابت در بازار محصول و رفتار شرکت است. برای سنجش رقابت در بازار محصول، از شاخص هرفیندال- هیرشمن و برای سنجش رفتار شرکت از سه عامل ارزش شرکت، رشد سهم بازار شرکت و فعالیتهای سرمایهگذاری و برای سنجش توانایی مدیران از شاخص دمرجیان و همکاران (2012)، استفاده شده است. در این پژوهش اطلاعات 114 شرکت پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره زمانی 1398-1392 با استفاده از تحلیل رگرسیون چندگانه مبتنی بر دادههای ترکیبی مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که توانایی مدیران بر رقابت در بازار محصول، ارزش شرکت و فعالیتهای سرمایهگذاری تاثیر معنی داری دارد. به علاوه، تاثیر توانایی مدیران بر رشد سهم بازار شرکت به لحاظ آماری تایید نگردید.
کمالی, رعنا, & برادران حسن زاده, رسول. (1400). تاثیر توانایی مدیران بر رقابت در بازار محصول و رفتار شرکت. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 4(50), 123-138.
MLA
رعنا کمالی; رسول برادران حسن زاده. "تاثیر توانایی مدیران بر رقابت در بازار محصول و رفتار شرکت". چشم انداز حسابداری و مدیریت, 4, 50, 1400, 123-138.
HARVARD
کمالی, رعنا, برادران حسن زاده, رسول. (1400). 'تاثیر توانایی مدیران بر رقابت در بازار محصول و رفتار شرکت', چشم انداز حسابداری و مدیریت, 4(50), pp. 123-138.
VANCOUVER
کمالی, رعنا, برادران حسن زاده, رسول. تاثیر توانایی مدیران بر رقابت در بازار محصول و رفتار شرکت. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 1400; 4(50): 123-138.