1
دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری، واحد گچساران، دانشگاه آزاد اسلامی، گچساران، ایران.
2
استادیار گروه حسابداری، واحد گچساران، دانشگاه آزاد اسلامی، گچساران، ایران.
چکیده
استراتژی رقابتی مناسب میتواند به یک مزیت رقابتی منتج شود و برای دستیابی به یک مزیت رقابتی نیز باید یک استراتژی رقابتی تدوین شود. انتخاب استراتژی رقابتی مناسب، کار پیچیده و حتی مخاطرهآمیزی است. تصمیمگیری در زمینه تدوین استراتژیها، سازمان را متعهد میکند تا برای دورهای طولانی، محصولات خاصی را تولید کند، در بازارهای خاصی به فعالیت بپردازد و از منابع و فناوریهای شناختهشدهای استفاده کند. بر این اساس، سازمانها میکوشند تا با تدوین استراتژیهای مناسب، در عرصه پویای رقابت به بقا و رشد خود ادامه دهند از این رو هدف این تحقیق بررسی این موضوع است که آیا رقابت در بازار محصول بر استراتژی تدافعی تجاری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تأثیر دارد؟ که با استفاده از 120 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بین سال های 1394 تا 1400 و با نمونه مشتمل بر 120 شرکت و همچنین با استفاده از رگرسیون خطی چند متغیره انجام پذیرفت. که نتایج یافتههای تحقیق نشان داد رقابت در بازار محصول بر استراتژی تدافعی تجاری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تأثیر معناداری دارد.
معماری, نرجس, & احمدی, سید محسن. (1402). اثر رقابت در بازار محصول بر استراتژی تدافعی شرکهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 6(80), 207-221.
MLA
نرجس معماری; سید محسن احمدی. "اثر رقابت در بازار محصول بر استراتژی تدافعی شرکهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران". چشم انداز حسابداری و مدیریت, 6, 80, 1402, 207-221.
HARVARD
معماری, نرجس, احمدی, سید محسن. (1402). 'اثر رقابت در بازار محصول بر استراتژی تدافعی شرکهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران', چشم انداز حسابداری و مدیریت, 6(80), pp. 207-221.
VANCOUVER
معماری, نرجس, احمدی, سید محسن. اثر رقابت در بازار محصول بر استراتژی تدافعی شرکهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 1402; 6(80): 207-221.