1
کارشناسی ارشد حسابداری، موسسه آموزش عالی حکیم نظامی قوچان، ایران.
2
استادیار گروه حسابداری، موسسه آموزش عالی حکیم نظامی قوچان، ایران.
چکیده
ما در این پژوهش، بررسی کردیم که تمرکز پایگاه مشتری شرکت چه ارتباطی با شیوه های افشای آن دارد. نمونه مورد مطالعه شامل 115 شرکت است که شیوه حذف سیستماتیک از بین شرکت های بزرگ حاضر در بورس اوراق بهادار تهران انتخاب شده اند. دوره مورد مطالعه حد فاصل سالهای مالی 1390 تا 1399 است. نتایج پژوهش نشان می دهد که شرکت های دارای پایگاه مشتری متمرکزتر، می توانند افشاهای کمتر یا بیشتر عمومی نسبت به شرکت های دیگر، فراهم کنند. ما همچنین نشان دادیم که برای شرکت های دارای مشتریان شرکتی عمده، فراوانی پیش بینی های درآمد و فروش مدیریت، ارتباط منفی با تمرکز پایگاه مشتری داشته و این ارتباط هنگامی قوی تر می شود که سرمایه گذاری بزرگتر بین تامین کننده و مشتریان وجود داشته باشد.
چابک مقدم, پروین, & حسینی الاصل, محسن. (1401). بررسی تاثیر تمرکز مشتری و افشاء عمومی بر پیش بینی درآمد و فروش مدیریت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 5(69), 58-71.
MLA
پروین چابک مقدم; محسن حسینی الاصل. "بررسی تاثیر تمرکز مشتری و افشاء عمومی بر پیش بینی درآمد و فروش مدیریت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار". چشم انداز حسابداری و مدیریت, 5, 69, 1401, 58-71.
HARVARD
چابک مقدم, پروین, حسینی الاصل, محسن. (1401). 'بررسی تاثیر تمرکز مشتری و افشاء عمومی بر پیش بینی درآمد و فروش مدیریت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار', چشم انداز حسابداری و مدیریت, 5(69), pp. 58-71.
VANCOUVER
چابک مقدم, پروین, حسینی الاصل, محسن. بررسی تاثیر تمرکز مشتری و افشاء عمومی بر پیش بینی درآمد و فروش مدیریت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 1401; 5(69): 58-71.