1
کارشناس ارشد حسابداری، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2
دانشجوی دکتری حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بررسی تاثیر خطای پیش بینی سود بر گرایش های احساسی سرمایه گذاران شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار می باشد. بدین منظور اطلاعات 150 شرکت طی سالهای 1390 تا 1398 مورد بررسی قرار گرفته است. برای آزمون فرضیه ها از روش رگرسیون تلفیقی چند متغیره (OLS) استفاده شده است. گرایش های احساسی سرمایه گذاران از طریق شاخص باندو پادهایاها و جونز (۲۰۰۵) اندازه گیری شده و برای اندازه گیری خطای پیش بینی سود از معیار چنگ و فیرث (2000) استفاده شده است.پژوهش حاضر از نوع توصیفی میباشد و یافته ها حاکی از آن است خطای پیش بینی سود بر گرایش های احساسی سرمایه گذاران تاثیر معنادار دارد.
شیخی, زهرا, & حسن زاده دیوا, سید مصطفی. (1399). تاثیر خطای پیش بینی سود بر گرایش های احساسی سرمایه گذاران. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 3(28), 78-90.
MLA
زهرا شیخی; سید مصطفی حسن زاده دیوا. "تاثیر خطای پیش بینی سود بر گرایش های احساسی سرمایه گذاران". چشم انداز حسابداری و مدیریت, 3, 28, 1399, 78-90.
HARVARD
شیخی, زهرا, حسن زاده دیوا, سید مصطفی. (1399). 'تاثیر خطای پیش بینی سود بر گرایش های احساسی سرمایه گذاران', چشم انداز حسابداری و مدیریت, 3(28), pp. 78-90.
VANCOUVER
شیخی, زهرا, حسن زاده دیوا, سید مصطفی. تاثیر خطای پیش بینی سود بر گرایش های احساسی سرمایه گذاران. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 1399; 3(28): 78-90.