1
مدرس گروه مدیریت و حسابداری موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران.
2
دانشجوی کارشناسیارشد گروه مدیریت و حسابداری، موسسه آموزش عالی ناصرخسرو، ساوه، ایران.
چکیده
چکیده
هدف ا ی ن مطالعه بررسی ارتباط معاملات با اشخاص وابسته با حق الزحمه حسابرسی و گزارش مشروط حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد . روش تحق ی ق از لحاظ هدف، کاربردی و پس رویدادی میباشد. همچنین از لحاظ روش گردآوری دادهها، توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق 245 شرکت از شرکتهای پذیرفتهشده در بورس تهران در یک دوره پنج ساله 1397-1393 می باشند. 127 شرکت به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شد. اطلاعات موردنیاز از طریق صورتهای مالی حسابرسی شده شرکتها مورد رسیدگی جمعآوریشده است. برای آزمون نرمال بودن داده ها از آزمون جارگو-برا ، برای آزمون تشخیص مدل از آزمون چاو، برای آزمون اثرات ثابت و تصادف ی دادهها از آزمون هاسمن ، برای آزمون فرضیه ها از آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شده است. این محاسبات از طریق نرم افزار Excel و EVIEWS انجام گرفته است. نتایج نشان داد که بین معاملات با اشخاص وابسته و حق الزحمه حسابرس ی رابطه معناداری وجود دارد ، و بین معاملات با اشخاص وابسته و گزارش مشروط حسابرس ی رابطه معناداری وجود دارد
خوشکار, فرزین, خان محمدی, محمدحامد, & فراهانی, عاطفه. (1398). بررسی ارتباط معاملات با اشخاص وابسته با حق الزحمه حسابرسی و گزارش مشروط حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 2(17), 21-37.
MLA
فرزین خوشکار; محمدحامد خان محمدی; عاطفه فراهانی. "بررسی ارتباط معاملات با اشخاص وابسته با حق الزحمه حسابرسی و گزارش مشروط حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران". چشم انداز حسابداری و مدیریت, 2, 17, 1398, 21-37.
HARVARD
خوشکار, فرزین, خان محمدی, محمدحامد, فراهانی, عاطفه. (1398). 'بررسی ارتباط معاملات با اشخاص وابسته با حق الزحمه حسابرسی و گزارش مشروط حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران', چشم انداز حسابداری و مدیریت, 2(17), pp. 21-37.
VANCOUVER
خوشکار, فرزین, خان محمدی, محمدحامد, فراهانی, عاطفه. بررسی ارتباط معاملات با اشخاص وابسته با حق الزحمه حسابرسی و گزارش مشروط حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 1398; 2(17): 21-37.