1
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی- بازاریابی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.
2
کارشناسی ارشد مدیریت مالی، واحد آیت الله آملی، دانشگاه آزاد اسلامی، آمل، ایران.
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر سرمایه فکری بر رابطه استراتژی نوآوری با عملکرد مالی (مورد مطالعه: بانک مسکن استان مازندران) میباشد. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش در زمره پژوهشهای توصیفی – ازنوع همبستگی قرار میگیرد. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی کارکنان بانک مسکن استان مازندران در سال ۱۴۰2 به تعداد 177 نفر می باشند. حجم نمونه از جامعه مورد نظر طبق جدول مورگان برای جامعه محدود تعداد 117 نفر محاسبه شده است. نمونهگیری به روش تصادفی ساده می باشد. ابزار گردآوری در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد میباشد که پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از 0.7تایید شد. برای تجزیهوتحلیل آماری یافتهها، از آمار توصیفی و استنباطی استفادهشده است. در بخش نخست، تجزیهوتحلیل توصیفی یافتهها بهصورت ترسیم جداول و نمودارهای فراوانی ارائهشده است. در بخش دوم برای استنباط آماری وآزمون فرضیات از نرمافزارآماری SPSS نسخه 24 و مدلسازی معادلات ساختاریSmart Pls استفادهشده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که تمام فرضیات پژوهش تأییدشدهاند و همچنین پژوهش نشان داده است که در میان فرضیهها، سرمایه فکری بر رابطه استراتژی نوآوری با عملکرد مالی بیشترین تأثیر را دارد.