1
گروه مدیریت، دانشکدۀ مدیریت، اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه پیامنور، یزد، ایران.
2
گروه مدیریت، دانشکدۀ مدیریت، اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه پیامنور، تهران، ایران.
چکیده
هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر تابآوری سازمانی بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی رضایت شغلی کارکنان بانک شهر استان یزد است. پژوهش از نظر هدف، کاربردی بوده و جامعه و نمونه آماری پژوهش را 59 نفر از کارکنان در سرپرستی، شعب مختلف و شهر نتهای بانک شهر استان یزد تشکیل میدهند که با استفاده از روش نمونهگیری کلشمار انتخاب شدند. به منظور جمعآوری دادههای پژوهش از سه پرسشنامه استاندارد تابآوری سازمانی پرایاگ و همکاران (2018)، پرسشنامه رضایت شغلی مینسوتا ویس و همکاران (1976) و پرسشنامه عملکرد سازمانی از کاپلان و نورتون (2001) استفاده شد. برای تحلیل یافتهها نیز از رویکرد معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد که امکان بررسی روابط مستقیم و غیرمستقیم بین متغیرها را فراهم میسازد. نتایج نشان داد که تابآوری سازمانی تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد سازمانی و رضایت شغلی دارد؛ همچنین رضایت شغلی بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معنادار دارد و رضایت شغلی رابطه میان تابآوری سازمانی با عملکرد سازمانی را میانجیگری میکند.
حسینی فرد, سید محمدرضا, & شرعی, زهره. (1402). تاثیر تابآوری سازمانی بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی رضایت شغلی کارکنان بانک شهر استان یزد. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 6(85), 64-81.
MLA
سید محمدرضا حسینی فرد; زهره شرعی. "تاثیر تابآوری سازمانی بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی رضایت شغلی کارکنان بانک شهر استان یزد". چشم انداز حسابداری و مدیریت, 6, 85, 1402, 64-81.
HARVARD
حسینی فرد, سید محمدرضا, شرعی, زهره. (1402). 'تاثیر تابآوری سازمانی بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی رضایت شغلی کارکنان بانک شهر استان یزد', چشم انداز حسابداری و مدیریت, 6(85), pp. 64-81.
VANCOUVER
حسینی فرد, سید محمدرضا, شرعی, زهره. تاثیر تابآوری سازمانی بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی رضایت شغلی کارکنان بانک شهر استان یزد. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 1402; 6(85): 64-81.