1
کارشناسی ارشد حسابداری، موسسه آموزش عالی حکیم نظامی قوچان، ایران.
2
استادیار گروه حسابداری، موسسه آموزش عالی حکیم نظامی قوچان، ایران.
چکیده
این پژوهش به بررسی رابطه تمایلات احساسی سرمایه گذاران، رقابت در بازار محصول و اعتباری تجاری شرکت در بین شرکت های بورس اوراق بهادار تهران پرداخته است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی، ازنظر نوع داده کمی، ازنظر منطق اجرا استقرایی و ازنظر نحوه اجرا توصیفی-همبستگی میباشد. در این تحقیق از منابع مختلفی ازجمله کتب، مقالات داخلی و خارجی و اینترنت استفادهشده است. روابط بین متغیرها با استفاده از مدلهای همبستگی و رگرسیون چندگانه با رویکرد پانل پویا آزمون شده است. ابتدا دادههای گردآوریشده در نرمافزار اکسل طبقهبندی و پس از ساماندهی و محاسبه متغیرها، جهت تجزیهوتحلیل اطلاعات از نرمافزار آماری R بهره گرفته شد. بهمنظور بررسی فرضیههای پژوهش، نمونه آماری از شرکتهای پذیرفتهشده از بورس اوراق بهادار تهران به روش جامعه در دسترس طی سالهای 1390-1399 در نظر گرفته شد. بر اساس تحلیل آماری و تخمین رگرسیونها نتایج حاصل از بررسی فرضیه در سطح خطای مورد انتظار نشان داد بین تمایلات احساسی سرمایه گذاران و اعتبار تجاری شرکت رابطه معنی داری وجود دارد. رقابت در بازار محصول رابطه بین تمایلات احساسی سرمایه گذاران و اعتبار تجاری شرکت را تعدیل نمی کند.
خدادادی, زهرا, حسینی الاصل, محسن, & نقش بندی, نادر. (1401). بررسی رابطه تمایلات احساسی سرمایه گذاران، رقابت در بازار محصول و اعتباری تجاری شرکت. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 5(70), 35-49.
MLA
زهرا خدادادی; محسن حسینی الاصل; نادر نقش بندی. "بررسی رابطه تمایلات احساسی سرمایه گذاران، رقابت در بازار محصول و اعتباری تجاری شرکت". چشم انداز حسابداری و مدیریت, 5, 70, 1401, 35-49.
HARVARD
خدادادی, زهرا, حسینی الاصل, محسن, نقش بندی, نادر. (1401). 'بررسی رابطه تمایلات احساسی سرمایه گذاران، رقابت در بازار محصول و اعتباری تجاری شرکت', چشم انداز حسابداری و مدیریت, 5(70), pp. 35-49.
VANCOUVER
خدادادی, زهرا, حسینی الاصل, محسن, نقش بندی, نادر. بررسی رابطه تمایلات احساسی سرمایه گذاران، رقابت در بازار محصول و اعتباری تجاری شرکت. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 1401; 5(70): 35-49.