1
مدرس گروه حسابداری و مدیریت، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران.
2
دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران.
چکیده
هدف از انجام هر فعالیتی در هر واحد تجاری دستیابی به بالاترین سطح اثربخشی و کارایی میباشد که در اصطلاح به آن عملکرد گفته میشود. هدف این تحقیق بررسی تأثیر هموارسازی سود و افشای مسئولیتپذیری اجتماعی بر عملکرد بازار شرکت میباشد این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از بعد روششناسی همبستگی از نوع علّی (پس رویدادی) میباشد. جامعه آماری پژوهش، کلیه شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران بوده و با استفاده از روش نمونهگیری حذف سیستماتیک، 148 شرکت بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شده در دورهی زمانی 9 ساله بین سالهای 1391 تا 1399 مورد تحقیق قرار گرفتند. روش مورد استفاده جهت جمعآوری اطلاعات، کتابخانهای بوده و دادههای مربوط برای اندازهگیری متغیرها از سایت کدال و صورتهای مالی شرکتها جمعآوری شده و سپس برای آزمون فرضیههای پژوهش از نرمافزار ایویوز استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیههای پژوهش نشان داد هموارسازی سود و افشای مسئولیتپذیری اجتماعی تأثیر مثبت و معنیداری بر عملکرد بازار شرکت دارند.
خوشکار, فرزین, خطیبی, حانیه, & مبشری, سجاد. (1400). تأثیر هموارسازی سود و افشای مسئولیتپذیری اجتماعی بر عملکرد بازار شرکت. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 4(54), 1-13.
MLA
فرزین خوشکار; حانیه خطیبی; سجاد مبشری. "تأثیر هموارسازی سود و افشای مسئولیتپذیری اجتماعی بر عملکرد بازار شرکت". چشم انداز حسابداری و مدیریت, 4, 54, 1400, 1-13.
HARVARD
خوشکار, فرزین, خطیبی, حانیه, مبشری, سجاد. (1400). 'تأثیر هموارسازی سود و افشای مسئولیتپذیری اجتماعی بر عملکرد بازار شرکت', چشم انداز حسابداری و مدیریت, 4(54), pp. 1-13.
VANCOUVER
خوشکار, فرزین, خطیبی, حانیه, مبشری, سجاد. تأثیر هموارسازی سود و افشای مسئولیتپذیری اجتماعی بر عملکرد بازار شرکت. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 1400; 4(54): 1-13.