%0 Journal Article %T تاثیر قابلیت های دیجیتال مارکتینگ و حسگری بازار بر عملکرد سازمانی %J چشم انداز حسابداری و مدیریت %I سعید شیپوریان %Z 2645-4572 %A الراجی, الهه %D 2022 %\ 05/22/2022 %V 5 %N 58 %P 148-154 %! تاثیر قابلیت های دیجیتال مارکتینگ و حسگری بازار بر عملکرد سازمانی %K دیجیتال مارکتینگ %K قابلیت‌ حسگری بازار %K عملکرد شرکت %R %X دیجیتالی شدن نقش مهمی در دگرگونی ساختارهای سنتی ایفا می کند. هدف این مطالعه بررسی تأثیر قابلیت‌های دیجیتال مارکتینگ و قابلیت‌ حسگری بازار بر عملکرد شرکت در ایران است. این مطالعه کمی بوده و برای جمع‏آوری داده ها از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. داده ها با استفاده از پرسشنامه ساختاریافته جمع آوری شد، 311 پرسشنامه توزیع شد و برای جمع آوری داده ها از پاسخ دهندگانی که در توزیع و تأمین سفارشات دیجی‎کالا مشغول به کار بودند از مقیاس لیکرت 5 درجه ای استفاده شد. فرضیه تحقیق با استفاده از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. نتایج یک همبستگی معنادار و اثر مستقیم دیجیتال مارکتینگ بر عملکرد شرکت را شناسایی کرده است. نتایج یک همبستگی معنادار و اثر مستقیم د قابلیت‌ حسگری بازار بر عملکرد شرکت را شناسایی کرده است. قابل توجه است اثر میانجی قابلیت‌ حسگری بازار ا بین رابطه دیجیتال مارکتینگ و عملکرد شرکت معنادار است. %U https://www.jamv.ir/article_149073_1a753c80ebcd4f01024d597cab642a34.pdf