@article { author = {mohamadi, mohamad and khosravi, zahra}, title = {The Evaluation of the Effect of Family Ownership Structure on the Reward of the Board of Directors Affecting Political Relationships in Tehran Stock Exchange}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {2}, number = {10}, pages = {88-103}, year = {2019}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {Purpose: The main purpose of this research is to test the relationship between family firms and remuneration of the board of directors under the influence of political relations in the Tehran Stock Exchange. Since the ownership structure of the family is a decision-making structure, the expectation of earning profit and increasing wealth is not a priority. If members of the family are elected as members of the board, the company's performance is better than that of non-family members of the board of directors because they receive less rewards and less responsive to motivational plans and are more likely to create value in the company. Methodology: In this research, the effect of political relationships on the relationship between family firms and remuneration of the board of directors is examined for a sample of 90 companies admitted to the Tehran Stock Exchange during the period from 2011 to 1396. The statistical method used to test the research hypotheses is the method of panel data (data panel). Results: The results of the statistical analysis of the research hypotheses show that there is a significant relationship between family firms and board remuneration according to previous research. Institutional ownership and more of the stock of family members in the company have a significant impact on the relationship. Finally, the research results indicate that political communication has a significant impact on the relationship between family firms and remuneration of the board of directors}, keywords = {Political Relations,Family Companies,Reward of the Board of Directors,Tehran Stock Exchange}, title_fa = {ارزیابی اثر ساختار مالکیت شرکت های خانوادگی بر پاداش هیات مدیره تحت تاثیر ارتباطات سیاسی در بورس اوراق بهادار تهران}, abstract_fa = {هدف: هدف اصلی این پژوهش آزمون رابطه میان شرکت‌های خانوادگی و پاداش هیات مدیره تحت تاثیر ارتباطات سیاسی در بازار بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد. از آن جایی که ساختار مالکیت خانوادگی، ساختار تصمیم گیری است که توقع کسب سود و افزایش ثروت در اولویت قرار ندارد. چنانچه اعضای خانواده به عنوان عضو هیأت مدیره انتخاب شوند، عملکرد شرکت بهتر از حالتی است که اعضای غیر خانواده عضو هیأت مدیره باشند زیرا پاداش کمتری دریافت می کنند و کمتر به طرحهای انگیزشی واکنش نشان می دهند و بیشتر به دنبال ایجاد ارزش در شرکت هستند. روش شناسی: در این پژوهش، تاثیر ارتباطات سیاسی بر رابطه میان شرکت های خانوادگی و پاداش هیات مدیره برای نمونه ای متشکل از 90 شرکت پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران و طی قلمرو زمانی سال های 1390 تا 1396 مورد بررسی قرار می گیرد. روش آماری مورد استفاده برای آزمون فرضیه های پژوهش نیز روش داده های تابلویی (پنل دیتا) می باشد. یافته ها: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری فرضیه‌های پژوهش نشان می‌دهد که مطابق پژوهش های پیشین، میان شرکت های خانوادگی و پاداش هیات مدیره رابطه ی معناداری وجود دارد. همچنین مالکیت نهادی و بیشتر بودن سهام اعضای خانوادگی در شرکت تاثیر معناداری بر رابطه مذکور دارد. در نهایت، نتایج پژوهش حاکی از آن است که ارتباطات سیاسی تاثیر معناداری بر رابطه میان شرکت های خانوادگی و پاداش هیات مدیره دارد.}, keywords_fa = {ارتباطات سیاسی,شرکت‌های خانوادگی,پاداش هیات مدیره,بورس اوراق بهادار تهران}, url = {https://www.jamv.ir/article_91275.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_91275_ac62dbbfd514ef4ccde6ae7776f8a90f.pdf} }