@article { author = {moradi, mohammad and Salehi, Allah Karam and Rashidi, Farideh}, title = {An investigation the relationship of corporate social responsibility (CSR), agency costs with investment-cash flow sensitivity}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {1}, number = {4}, pages = {32-47}, year = {2018}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {purpose of this study was to investigate corporate social responsibility (CSR), agency costs and investment-cash flow sensitivity in listed companies on Tehran Stock Exchange. For this purpose, a sample of 120 companies during 2010-2016 was selected by systematic elimination sampling. The research method is library and correlation. To measure the sensitivity of investment to cash from the Samet and Jarboui (2017), Free Cash Flow (FCF) as an indicator of corporate agency costs and corporate social responsibility by Hosseini and Amjadian's ranking (2017) have been used. Analyzing and testing hypotheses with the help of generalized least squares regression (EGLS) with pooled data approach has been done. The results show that there is a negative and significant relationship between corporate social responsibility and investment sensitivity to cash. In other words, companies with a better corporate social responsibility function tend to be less sensitive to investment. The results also indicate that corporate agency costs increase cash sensitivity, and this increase modifies the negative impact of corporate social responsibility on and investment-cash flow sensitivity}, keywords = {corporate social responsibility,Agency costs,Investment-cash flow sensitivity}, title_fa = {بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی شرکتی، هزینه های نمایندگی با حساسیت سرمایه گذاری به وجه نقد}, abstract_fa = {هدف این پژوهش بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی شرکتی، هزینه‌های نمایندگی با حساسیت سرمایه گذاری به وجه نقد در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد. بدین منظور، نمونه‌ای مشتمل بر 120 شرکت طی سال‌های 1389 الی 1395 به روش نمونه‌گیرى حذف سیستماتیک انتخاب گردید. روش تحقیق کتابخانه‌ای و همبستگی می‌باشد. برای اندازه گیری حساسیت سرمایه‌گذاری به وجه نقد از الگوی صامت و جاربویی (2017)، جریان نقد آزاد (FCF) به عنوان شاخص هزینه‌های نمایندگی و مسئولیت اجتماعی شرکتی از رتبه بندی حسینی و امجدیان (1396) استفاده شده است. تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه‌ها و به کمک رگرسیون حداقل مربعات تعمیم یافته (EGLS) با رویکرد داده‌های تلفیقی انجام شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد بین مسؤلیت اجتماعی و حساسیت سرمایه گذاری به وجه نقد رابطه منفی و معنی داری وجود دارد. به عبارت دیگر شرکت‌ها با عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکتی بهتر، حساسیت سرمایه گذاری به وجه نقد کمتری دارند. همچنین نتایج حاکی از آن است که هزینه‌های نمایندگی شرکت‌ها باعث افزایش حساسیت وجه نقد می‌شود و این افزایش، اثر منفی مسئولیت اجتماعی شرکتی برحساسیت سرمایه گذاری به وجه نقد را تعدیل می کند.}, keywords_fa = {مسئولیت اجتماعی شرکتی,هزینه‌های نمایندگی,حساسیت سرمایه گذاری به وجه نقد}, url = {https://www.jamv.ir/article_80914.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_80914_ae7822ceea0903454155c962365b8c65.pdf} }