@article { author = {mahnani, akram}, title = {Investigating the Relationship between Corporate Responsibility and Customer Loyalty with the Role of Ethical Standards, Customer Satisfaction and Trust (A Case Study of Customers of Private Banks in Bojnourd)}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {1}, number = {2}, pages = {31-38}, year = {2018}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {Investigating the Relationship between Corporate Responsibility and Customer Loyalty with the Role of Ethical Standards, Customer Satisfaction and Trust (A Case Study of Customers of Private Banks in Bojnourd)The purpose of this study was to investigate the relationship between corporate social responsibility and customer loyalty with the role of ethical standards, customer satisfaction and trust (a case study of customers of private banks in Bojnourd city). This research, in terms of the purpose of the research, is descriptive. A survey is carried out. The statistical population of this research includes all private banks in Bojnourd city of 150 people. The sample size was selected randomly according to Morgan-Krejsi formula (1972). To determine the variables of the research, a questionnaire from the Park Park (2017) was used. To analyze the hypotheses of the research, the Structural Modeling Method has been used with Lisrel software. The results showed that there is a meaningful relationship between the relationship of value and commitment to social responsibility. There is a significant relationship between moral standard and commitment to social responsibility. There is a significant relationship between commitment to social responsibility and customer satisfaction. There is a meaningful relationship between commitment to social responsibility and customer trust. There is a meaningful relationship between customer satisfaction and customer loyalty. There is a meaningful relationship between customer trust and customer loyalty.}, keywords = {corporate social responsibility,Value,Customer Satisfaction,customer loyalty}, title_fa = {بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و وفاداری مشتریان با نقش استانداردهای اخلاقی، رضایت و اعتماد مشتریان (مطالعه موردی مشتریان بانک های خصوصی شهرستان بجنورد)}, abstract_fa = {بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و وفاداری مشتریان با نقش استانداردهای اخلاقی، رضایت و اعتماد مشتریان (مطالعه موردی مشتریان بانک های خصوصی شهرستان بجنورد)هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و وفاداری مشتریان با نقش استانداردهای اخلاقی، رضایت و اعتماد مشتریان (مطالعه موردی مشتریان بانک های خصوصی شهرستان بجنورد) می باشد این پژوهش از نظر هدف جزء پژوهش‌های کاربردی و از نظر شیوه اجرا توصیفی-پیمایشی می باشد.جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه بانک های خصوصی شهرستان بجنورد به تعداد 150 نفر می باشد حجم نمونه مطابق با فرمول مورگان- کرجسی (1972)، 110 نفر به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. جهت سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه برگرفته از تحقیق پارک(2017) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق از روش مدل ساختاری به کمک نرم افزار لیزرل (Lisrel) استفاده شده است. نتایج برای فرضیات نشان داد، بین ارتباط ارزش و تعهد به مسئولیت اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد. بین استاندارد اخلاقی و تعهد به مسئولیت اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد. بین تعهد به مسئولیت اجتماعی و رضایت مشتری رابطه معناداری وجود دارد. بین تعهد به مسئولیت اجتماعی و اعتماد مشتری رابطه معناداری وجود دارد. بین رضایت مشتری و وفادرای مشتری رابطه معناداری وجود دارد. بین اعتماد مشتری و وفاداری مشتری رابطه معناداری وجود دارد.}, keywords_fa = {مسئولیت اجتماعی شرکت,ارزش,رضایت مشتری,وفاداری مشتری}, url = {https://www.jamv.ir/article_75175.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_75175_0582048c09ee7ac0ad907e196e849106.pdf} }