@article { author = {mehdizadeh rostam, mehdi and bakhshande, ehsan and khoramdel, asieh}, title = {Measuring the effect of information technology on organizational agility by considering the effect of organizational culture}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {3}, number = {35}, pages = {92-100}, year = {2021}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {At the beginning of the 21st century, achieving the success and survival of organizations becomes more and more difficult. This fact is due to the emergence of a new business age in which "change" is one of its main features. Organizations need speed and flexibility to successfully manage change, integrate new structures and strategies, and access new market opportunities. It has shown the drastic trend of change, approaches and perspectives of the past in the inability to meet the challenges of the organization and has introduced a new paradigm called "agility" to meet the challenge and achieve success. Also in the present age, information technology around the world is creating a new revolution that is no less important than the industrial revolution. Information technology in organizations affects the indicators that are all prerequisites for success for organizations. One of the areas that can accept the many effects of technology is organizational agility. Agility calls on the organization to accelerate the integration of technology and staff with the communication infrastructure to respond to the changing needs of customers in a market environment that has constant and unpredictable changes. The purpose of this study is to investigate the effect of information technology on organizational agility in the light of organizational culture.}, keywords = {Organizational Agility,Information technology,Organizational Culture}, title_fa = {سنجش تاًثیر فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی با در نظر گرفتن اثر فرهنگ سازمانی}, abstract_fa = {همزمان با شروع قرن بیست و یکم دست یابی به موفقیت و بقای سازمان ها مشکل و مشکل تر می شود. این واقعیت ناشی از ظهور عصر تجاری جدیدی است که «تغییر» یکی از خصوصیات اصلی آن است. سازمان ها برای مدیریت موفق تغییرات، تلفیق ساختارها و راهبردهای جدید و دستیابی به فرصت های جدید بازار، به سرعت و انعطاف پذیری نیاز دارند. روند شدید تغییرات، رویکردها و دیدگاه های گذشته را در رویارویی با چالش های سازمان ناتوان نشان داده و پارادایم جدیدی بنام «چابکی» را برای رویارویی با چالش و رسیدن به موفقیت معرفی کرده است. همچنین در عصر حاضر، فناوری اطلاعات در سرتاسر جهان در حال ایجاد انقلابی نوین است که اهمیت آن از انقلاب صنعتی کمتر نیست. فناوری اطلاعات در سازمان ها بر شاخص هایی تاٌثیر می گذارند که همگی از شروط اولیه موفقیت برای سازمان ها به شمار می روند. یکی از حوزه هایی که می تواند تاثیرات فراوانی از اینفناوری بپذیرد، چابکی سازمان است. چابکی از سازمان می خواهد تا با ادغام فناوری و کارکنان با زیربنای ارتباطی عجله و شتاب کند تا به نیازهای متغیر مشتریان در محیط بازاری که دارای تغییرات مدام و پیش بینی نشده است واکنش نشان دهد. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاًثیر فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی در پرتو فرهنگ سازمانی است.}, keywords_fa = {چابکی سازمانی,فناوری اطلاعات,فرهنگ سازمانی}, url = {https://www.jamv.ir/article_128558.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_128558_4d29cbbc51216c9470005b95ad2a4278.pdf} }