@article { author = {parviz, zahra}, title = {The Impact of Management Ability on Profit Information Content with Emphasis on Auditor Reputation}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {3}, number = {29}, pages = {18-30}, year = {2020}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {Profit and its information content are important for investors and shareholders to make the right decisions. The ability of managers is one of the factors that can affect the information content of profits. The present study examines the impact of management ability on earnings information content with emphasis on the auditor's reputation. This research is applied in terms of purpose and in terms of correlation methodology is causal (post-event) research. All companies listed on the Tehran Stock Exchange were the statistical population of the study. Using a series of restrictions, 121 companies were selected and surveyed over a period of 6 years between 1392 and 1397. The method used is data collection, library, and multiple linear regression is used to test the hypotheses. Statata software version 15 was used to perform the tests and final estimation of the models. After performing Limer and Hausmann F test and examining the heterogeneity of variance of the disturbing sentences, the final estimation of the models was performed. It is direct and meaningful, and the auditor's reputation strengthens the direct impact of management ability on earnings information content.}, keywords = {management ability,profit information content,Auditor Reputation}, title_fa = {تاثیر توانایی مدیریت بر محتوای اطلاعاتی سود با تاکید بر شهرت حسابرس}, abstract_fa = {سود و محتوای اطلاعاتی آن برای سرمایه‌گذاران و سهامداران در جهت تصمیم گیری های درست مهم می باشد. توانایی مدیران از عواملی است که می تواند بر محتوای اطلاعاتی سود اثرگذارد است. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر توانایی مدیریت بر محتوای اطلاعاتی سود با تاکید بر شهرت حسابرس می‌پردازد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی بوده و از بعد روش‌شناسی همبستگی از نوع تحقیقات علّی (پس رویدادی) می‌باشد. کلیه شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران به‌عنوان جامعه آماری پژوهش بوده که با استفاده از اعمال یکسری محدودیت‌ها تعداد 121 شرکت انتخاب ‌شده و در دوره‌ی زمانی 6 ساله بین سال‌های 1392 تا 1397 مورد تحقیق قرار گرفتند. روش مورداستفاده جهت جمع‌آوری اطلاعات، کتابخانه‌ای و برای آزمون فرضیه‌ها از رگرسیون خطی چندگانه استفاده‌شده است. برای اجرای آزمونها و تخمین نهایی مدلها از نرم افزار استاتا نسخه 15 استفاده گردید.بعد از اجرای آزمون Fلیمر و هاسمن و بررسی ناهمسانی واریانس جملات اخلال، اقدام به تخمین نهایی مدلها گردید که نتایج حاصل از پژوهش نشان می‌دهد توانایی مدیریت بر محتوای اطلاعاتی سود تاثیر مستقیم و معنادار دارد و شهرت حسابرس تاثیر مستقیم توانایی مدیریت بر محتوای اطلاعاتی سود را تقویت می کند.}, keywords_fa = {توانایی مدیریت,محتوای اطلاعاتی سود,شهرت حسابرس}, url = {https://www.jamv.ir/article_118310.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_118310_3577566361c29b93195764307ba85df4.pdf} }