@article { author = {naghshbandi, nader and morid ahmadi yazdi, zahra and yosefpoor, fatemeh}, title = {Investigating the effect of corporate governance and competition in the product market on stock valuation}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {3}, number = {24}, pages = {22-42}, year = {2020}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {This study examines the impact of corporate governance and competition in the product market on stock valuation in the capital market (Tehran Stock Exchange). Data from the variables studied in regression models for a nine-year period (2007-2010) were collected from audited financial statements. In order to achieve the research goals, two hypotheses were tested. Data analysis was performed using data panel method in R software. Based on statistical analysis, the results showed an error rate of 5%: The first hypothesis of the research: There is no significant relationship between corporate governance and stock valuation. The second hypothesis of the research: Competition in the product market has no significant effect on the relationship between corporate governance and stock valuation.}, keywords = {Corporate Governance,product market competition,stock valuation}, title_fa = {بررسی تاثیر حاکمیت شرکتی و رقابت در بازار محصول بر بیش ارزشیابی سهام}, abstract_fa = {این تحقیق به بررسی تاثیر حاکمیت شرکتی و رقابت در بازار محصول بر بیش ارزشیابی سهام در بازار سرمایه (بورس اوراق بهادار تهران ) پرداخته است. داده‌های متغیرهای مورد مطالعه در مدل های رگرسیونی برای یک دوره نه ساله (1388-1396) از صورت های مالی حسابرسی شده گردآوری شد. در راستای دستیابی به اهداف تحقیق دو فرضیه آزمون شد. تحلیل داده ها با استفاده از روش پانل دیتا در نرم افزار R انجام پذیرفت. بر اساس تحلیل آماری نتایج در سطح خطای پنج درصد نشان داد: فرضیه اول تحقیق : بین حاکمیت شرکتی و بیش ارزشیابی سهام رابطه معنی داری وجود ندارد. فرضیه دوم تحقیق: رقابت در بازار محصول در رابطه بین حاکمیت شرکتی و بیش ارزشیابی سهام تاثیر معنی داری ندارد.}, keywords_fa = {حاکمیت شرکتی,رقابت در بازار محصول,بیش ارزشیابی سهام}, url = {https://www.jamv.ir/article_107565.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_107565_939989e1fa47535fc7e7f7fa7685aae5.pdf} }