1
کارشناسی ارشد، گروه حسابداری، موسسه آموزش عالی علم و فن آوری شمس، تبریز، ایران (نویسنده مسئول)
2
دکترای حسابداری، گروه حسابداری، استادیار موسسه آموزش عالی علم و فن آوری شمس، تبریز، ایران.
چکیده
این پژوهش به بررسی تاثیر مالکیت نهادی بر رابطه بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود میپردازد. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی بوده و از بعد روششناسی از نوع تحقیقات علّی (پس رویدادی) میباشد. جامعه آماری پژوهش، شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران بوده و با استفاده از روش نمونهگیری حذف سیستماتیک، 124 شرکت بهعنوان نمونه پژوهش انتخابشده و دورهی زمانی آن بین سالهای 1391 تا 1396 میباشد. روش مورداستفاده جهت جمعآوری اطلاعات، کتابخانهای و برای آزمون فرضیهها از رگرسیون چندگانه با الگوی دادههای تابلویی در نرم افزار ایویوز استفادهشده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود اقلام تعهدی رابطه معکوس و معنادار وجود دارد. بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود واقعی رابطه معکوس و معنادار وجود دارد. همچنین مالکیت نهادی بر رابطه بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود اقلام تعهدی تاثیر معکوس و معنادار دارد.
کلانتری فر, پریسا, & جعفرزاده بی شک, محمد صادق. (1398). تاثیر مالکیت نهادی بر رابطه بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 2(15), 82-100.
MLA
پریسا کلانتری فر; محمد صادق جعفرزاده بی شک. "تاثیر مالکیت نهادی بر رابطه بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود". چشم انداز حسابداری و مدیریت, 2, 15, 1398, 82-100.
HARVARD
کلانتری فر, پریسا, جعفرزاده بی شک, محمد صادق. (1398). 'تاثیر مالکیت نهادی بر رابطه بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود', چشم انداز حسابداری و مدیریت, 2(15), pp. 82-100.
VANCOUVER
کلانتری فر, پریسا, جعفرزاده بی شک, محمد صادق. تاثیر مالکیت نهادی بر رابطه بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 1398; 2(15): 82-100.