سعید شیپوریانچشم انداز حسابداری و مدیریت2645-457233120201121Investigating the effect of CEO characteristics on bank performanceبررسی تأثیر ویژگیهای مدیرعامل بر عملکرد بانک114119264FAمحمد اره کش سلماسیدانشجوی دکتری اقتصاد توسعه، پردیس ارس دانشگاه تبریز.Journal Article20201025In line with the sustainable growth and development of countries, paying attention to the growth of organizations is one of the policies of all managers, and banks are no exception. Banks should be managed by managers who can increase the value of the company; However, some banks do not seem to comply strictly with these requirements, which may explain the inexperience of some banks. Executives make inappropriate structural capital decisions that make capital structure decisions inefficient. Therefore, the purpose of this study is to investigate the impact of CEO characteristics such as CEO duality, CEO preference and CEO gender diversity on the performance of banks listed on the Tehran Stock Exchange. The statistical population of all banks listed on the Tehran Stock Exchange is between 1390 and 1398, which was examined using linear regression and the results of hypothesis testing showed that the characteristics of the CEO have a significant effect on bank performance and banks perform better than male managers. Also, the high experience of managers has improved the performance of banks, which indicates that managers should be given the opportunity to show their true performance, and the higher their work experience, the better the performance of banks, and in addition, this research showed That the dead have better performance in managing the banks better and can improve the performance of the bank.در راستای رشد و توسعه پایدار کشورها، توجه به بالندگی سازمانها، از جمله سیاستهای موردتوجه همه مدیران هست، بانکها هم از این موضوع مستثنا نیستند. بانکها باید توسط مدیرانی، مدیریت شوند که میتوانند ارزش شرکت را افزایش دهند؛ با این حال برخی از بانکها به نظر نمیرسد که به شدت از این الزامات پیروی کنند که ممکن است دلایلی را برای توضیح، برخی از بانکها در مورد بیتجربگی توضیح دهد. مدیران اجرایی تصمیمات ساختاری سرمایه نامناسب را اتخاذ میکنند که باعث ناکارآمدی تصمیمات ساختار سرمایه میگردد از این رو هدف تحقیق بررسی تاثیر ویژگی مدیرعامل از جمله دوگانگی مدیرعامل، ترجبه مدیرعامل و تنوع جنسیتی مدیرعامل بر عملکرد بانک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. جامعه آماری کلیه بانکهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بین سالهای 1390 تا 1398 میباشد که با استفاده از رگرسیون خطی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج آزمون فرضیهها نشان داد که ویژگیهای مدیرعامل بر عملکرد بانک تاثیر معناداری دارد و بانکها برای عملکرد بهتر از مدیران مرد استفاده کنند همچنین تجربه بالای مدیران باعث بهبود عملکرد بانک شده که این نشان دهنده این میباشد که باید به مدیران فرصت داد که عملکرد واقعی خودشان را نشان دهند و هرچقدر تجربه کاری آنها بالا میرود عملکرد بانکها نیز بهتر میگردد و علاوه بر این این تحقیق نشان داد که مردها عملکرد بهتری در اداره بهتره بانکها دارند و میتوانندعملکرد بانک رو بهبود بخشند.https://www.jamv.ir/article_119264_24415f77ffe534726afc489b4b137a5d.pdfسعید شیپوریانچشم انداز حسابداری و مدیریت2645-457233120201121Investigating the performance of citizen chain stores using multi-criteria decision making techniquesبررسی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای شهروند با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه1524119520FAسیدرضا هادیان فرکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- تجارت الکترونیکی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران.Journal Article20201120Evaluating the performance and ranking of stores correctly has always been used as a measure of the performance of retailers, especially chain stores, and managers can easily make important decisions such as store expansion, ranking and preference by ranking stores. They should upgrade and improve the efficiency of employees, etc., and seek to identify and correct mistakes. To achieve this, first by conducting library and field studies while identifying qualitative and quantitative criteria and indicators in evaluating the performance of citizen chain stores, with the help of tools such as interviews, questionnaires and free meetings, these factors are screened and factors To be effective and considering the three main criteria (financial performance criteria, customer satisfaction criteria, employee satisfaction criteria) to announce the opinions of different departments (Deputy of Planning and Development and Investment, CEO and Director of Research and Development Office), The importance of criteria and sub-criteria has been obtained and then with prioritization methods, stores have been prioritized.ارزیابی عملکرد و رتبه بندی درست فروشگاه ها همواره به عنوان سنجش عملکرد خرده فروشی ها، به ویژه فروشگاه های زنجیره ای مطرح بوده است و مدیران با رتبه بندی فروشگاه ها به راحتی می توانند تصمیمات مهمی مانند بسط و گسترش فروشگاه ها، رتبه بندی و ارجحیت آنها، ارتقا و بهبود کارائی کارکنان و ... را اتخاذ کنند و درصدد شناسایی و رفع اشتباهات برآیند. برای دستیابی به این امر، ابتدا با انجام مطالعات کتابخانه ای و میدانی ضمن شناسایی معیارها و شاخص های کیفی و کمی در ارزیابی عملکرد مدیریت فروشگاههای زنجیره ای شهروند، به کمک ابزارهایی چون مصاحبه، پرسشنامه و برگزاری جلسات آزاد این عوامل غربال شده و عامل های مؤثر مشخص شود و با در نظر گرفتن سه معیار اصلی (معیار عملکرد مالی، معیار رضایت مشتریان، معیار رضایت کارکنان) نظر به اعلام نظرات مختلف بخش ها (معاونت طرح و توسعه و سرمایه گذاری، مدیر عامل و مدیر دفتر تحقیق و توسعه)، اهمیت معیارها و زیر معیارها بدست آمده و سپس با روش های تصمیم گیری، اولویت بندی فروشگاه ها انجام شده است.https://www.jamv.ir/article_119520_881000ffafa453318ab184a578aa3b7a.pdfسعید شیپوریانچشم انداز حسابداری و مدیریت2645-457233120201121the role of perception of employees of organizational support in development of organizational innovation- case study: the branches of Sepah bank in Fars Provinceنقش ادراک کارکنان از حمایت سازمانی در توسعه نوآوری سازمانی- مطالعه موردی: شعب بانک سپه استان فارس2544119521FAمهدی اسماعیلیدکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه شیراز، مسئول برنامه ریزی مدیریت شعب بانک سپه استان فارساحمدرضا بیاتیکارشناسی ارشد حقوق، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شیراز، مدیر امور نواحی بانک سپه استان فارسسعید منصوریان طبائیکارشناسی ارشد اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شیراز، مدیر شعب بانک سپه استان فارسمحمدحسین مسعودیکارشناسی ارشد اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شیراز، معاونت مالی و اداری مدیریت شعب بانک سپه استان فارسJournal Article20201108The purpose of this research was to investigate the role of employees’s perception of organizational support in development of organizational innovation in branches of Sepah bank in Fars Province. Research methodology is descriptive correlative. The statistical population of this research is all emploees of Sepah bank branches in Fars, which were 1182 people. the sample size was determined 257 people by using simple pluster sampling and Morgan Table. The instrument for gathering data was 2 standard questionnaires(organizational support & organizational innovation). Sample T-test, structural equation modeling & pearson correlation coefficient were used to analyse the data and test the hypotheses. Findings showed that the employees perception of organizational support in bramches of Sepah bank in Fras was lower than desired level. Product and process innovation were lower than desired level but administrative innovation was in desired level. Finally the results of this research showed that the employees’ perception of organizational support in those branches was positive and significant predictor of organizational innovation in branches of Sepah bank in Fars. So organizational innovation will be increased by improving the employees perception of organizational support in the branches of Sepah bank in Fars Province.این پژوهش با هدف بررسی نقش ادراک کارکنان از حمایت سازمانی در توسعه نوآوری سازمانی در شعب بانک سپه استان فارس انجام گرفت. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل شامل کلیه کارکنان شعب بانک سپه استان فارس به تعداد 1182 نفر بودند. روش نمونه گیری از نوع نمونه گیری خوشه ای ساده و حجم نمونه 257 نفر با استفاده از جدول مورگان و کرجسی تعیین گردید. برای گردآوری داده ها از دو پرسشنامه استاندارد حمایت سازمانی آیزنبرگر، هانتینگنون، هاتچیسون و سوا و پرسشنامه نوآوری سازمانی خیمنز-خیمنز، سنز واله و هرناندز اسپالاردو استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون تی تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون و مدل معادله ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نیز نشان داد که شعب بانک سپه استان فارس از نظر حمایت از کارکنان خود از استاندارد موجود بالاتر عمل کرده اند ولی به سطح مطلوب نرسیده اند. نوآوری سازمانی در دو بعد تولید و فرایند از سطح مطلوب پایین تر بوده و تنها در بعد مدیریتی – اداری در سطح مطلوب قرار دارد. ادراک کارکنان شعب بانک های سپه استان فارس از حمایت سازمانی در این بانک ها، پیش بینی کننده مثبت و معنی دار هر سه بعد تولید، فرایند و مدیریتی_اداری از ابعاد نوآوری سازمانی در شعب بانک های سپه استان فارس می باشد. بنابراین با تقویت ادراک کارکنان شعب بانک های سپه استان فارس از حمایت سازمانی در این بانک ها، نوآوری سازمانی در شعب مربوطه افزایش می یابد.https://www.jamv.ir/article_119521_74bc6ff8b7e228695d0951c4dbe6fdb2.pdfسعید شیپوریانچشم انداز حسابداری و مدیریت2645-457233120201121Investigating the relationship between audit quality and risk-taking in order to create company valueبررسی رابطه بین کیفیت حسابرسی و ریسکپذیری در جهت ایجاد ارزش شرکت4562119612FAحبیب اله نخعیاستادیارحسابداری، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران.نرگس حسیناییدانشجوی دکتری حسابداری، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران.احسان قدردانمربی گروه حسابداری دانشکده شهید بابایی، دانشگاه فنی و حرفه ای استان قزوین، ایران.Journal Article20201110Stakeholders always need information that they can use to evaluate their decisions. Decisions must be made financially and from the perspective of the financial analyst in a way that creates value in the company. In any economic event, investors need reliable information to make decisions. From the investors' point of view, it is considered reliable information for an independent organization to oversee the corporate reporting process and the center of gravity of this process, ie the financial statements. In this regard, the purpose of this study is to investigate the effect of audit quality on risk-taking in order to create company value. For this purpose, a sample of 185 companies has been selected from the companies listed on the Tehran Stock Exchange during the years 2013 to 2018. To test the hypotheses, multivariate regression technique has been used by panel method. The criteria used to assess the quality of the audit are the five components of the auditor's expertise, the auditor's tenure, the size of the audit firm, the concentration of ownership, and the non-executive members of the board. The results show that all components used in relation to audit quality and risk factor have a significant effect on company value. Also, all components moderate the effect of risk-taking on value creation of the company.سهامداران همواره نیازمند اطلاعاتی هستند که بتوانند برای ارزیابی تصمیمات خود از آنها بهره گیرند. تصمیمات باید از لحاظ مالی و دیدگاه تحلیل گر مالی به گونه ای باشد که در شرکت ارزش ایجاد کند. در هر رویداد اقتصادی، سرمایه گذاران برای تصمیم گیری نیازمند اطلاعات قابل اتکا هستند. از دیدگاه سرمایه گذاران، اطلاعاتی قابل اتکا تلقی می شود که یک سازمان مستقل بر فرآیند گزارش گری شرکت ها و مرکز ثقل این فرآیند یعنی صورت های مالی، نظارت نمایند. در این راستا هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی بر ریسک پذیری در جهت ایجاد ارزش شرکت است. به همین منظور نمونه ای مشتمل بر 185 شرکت از بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1392 الی 1397 انتخاب گردیده است. جهت آزمون فرضیه ها از تکنیک رگرسیون چند متغیره به روش تابلویی استفاده شده است. معیارهای مورد استفاده جهت سنجش کیفیت حسابرسی پنج مولفه تخصص حسابرس، دوره تصدی حسابرس، اندازه موسسه حسابرسی، تمرکز مالکیت و اعضای غیرموظف در هیئت مدیره می باشند. نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که همه مولفه های به کار گرفته شده در ارتباط با کیفیت حسابرسی و عامل ریسک بر ارزش شرکت تاثیر معناداری دارد. همچنین همه مولفه ها، اثر ریسک پذیری بر ایجاد ارزش شرکت را تعدیل می کنند.https://www.jamv.ir/article_119612_2108180fd1b5dc7712ab90e97f233daa.pdfسعید شیپوریانچشم انداز حسابداری و مدیریت2645-457233120201121The Impact of Government Control on the Efficiency of Labor Investmentتاثیر کنترل دولتی بر کارایی سرمایه گذاری در نیروی کار6374119809FAسعید اکبرپوردانشجوی دکتری اقتصاد مالی، پردیس ارس دانشگاه تبریز.اسد راستکار منافیکارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، پردیس ارس دانشگاه تبریز.علی تیرآبادیکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- بازاریابی، موسسه آموزش عالی میزان، تبریز، ایران.Journal Article20201129Investing in the workforce becomes effective when it provides the necessary conditions for the development of activities, abilities and skills in human beings and increases the company's efficiency. One of the important factors that can improve labor investment and be involved in its efficiency is government control. This study examines the impact of government control on the efficiency of investment in the labor force. This research is applied in terms of purpose and is causal (post-event) in terms of correlation methodology. The statistical population of the study was all companies listed on the Tehran Stock Exchange and using the systematic elimination sampling method, 119 companies were selected as the sample of the research in a period of 7 years between 1392 to 1398. The model proposed by Pinocchio and Lilis (2007) was used to measure the efficiency of labor investment. The method used to collect information is a library and the relevant data for measuring variables is collected from the Cadal site and the financial statements of companies. Stata software was used to test the research hypotheses. The results show that government control has a direct impact on the efficiency of labor investment. It can be concluded that in stock companies, if government control is greater, the efficiency of labor investment will also increase.سرمایهگذاری در نیروی کار زمانی کارا می شود که زمینه های لازم برای ایجاد فعالیتها، تواناییها و مهارتها را در انسان فراهم کند و موجب افزایش بازدهی شرکت گردد. یکی از عوامل مهمی که می تواند سرمایه گذاری در نیروی کار را بهبود بخشیده و در کارایی آن دخیل باشد کنترل دولتی است. در این پژوهش به بررسی تاثیر کنترل دولتی بر کارایی سرمایهگذاری در نیروی کار پرداخته می شود. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از بعد روششناسی همبستگی از نوع علی (پس رویدادی) هست. جامعه آماری پژوهش، کلیه شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران بوده و با استفاده از روش نمونهگیری حذف سیستماتیک، 119 شرکت بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شده در دورهی زمانی 7 ساله بین سالهای 1392 تا 1398 مورد بررسی قرار گرفتند. برای اندازهگیری کارایی سرمایهگذاری نیروی کار از مدل ارائه شده توسط پینوک و لیلیس (2007)، استفاده شده است. روش مورد استفاده جهت جمعآوری اطلاعات، کتابخانهای بوده و دادههای مربوط برای اندازهگیری متغیرها از سایت کدال و صورتهای مالی شرکتها جمعآوری شده است. برای آزمون فرضیههای پژوهش از نرمافزار استاتا استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد که کنترل دولتی بر کارایی سرمایهگذاری در نیروی کار تاثیر مستقیم دارد. میتوان نتیجه گرفت که در شرکتهای بورس اگر کنترل دولتی بیشتر باشد کارایی سرمایهگذاری نیروی کار نیز افزایش مییابد.https://www.jamv.ir/article_119809_4e1d4bd5887f30236ca667f70f4d0760.pdfسعید شیپوریانچشم انداز حسابداری و مدیریت2645-457233120201121Investigating the effectiveness of the audit committee and the quality of the audit on the quality of voluntary disclosureبررسی تاثیر اثر بخشی کمیته حسابرسی و کیفیت حسابرسی بر کیفیت افشای داوطلبانه7590119821FAفیروزه زرین ساز سرخابیدانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری- حسابرسی، موسسه آموزش عالی الغدیر، تبریز، ایران.ابراهیم نویدی عباسپوردکتری حسابداری، مدرس گروه حسابداری، موسسه آموزش عالی الغدیر، تبریز، ایران.Journal Article20201130Voluntary disclosure of information leads to capital market efficiency and increases shareholder confidence in the company. The effectiveness of the audit committee and the quality of the audit can improve the quality of discretionary disclosure. The present study investigates the effect of the audit committee and the quality of the audit on the quality of voluntary disclosure of companies listed on the Tehran Stock Exchange. This research is applied in terms of purpose and in terms of methodology of correlation is causal (post-event). Using systematic elimination sampling method, 120 companies were selected as a sample of the research in a period of 6 years between 1392 to 1397. The method used to collect information is a library and the relevant data for measuring variables were collected from the Cadal site and the companies' financial statements. Preliminary calculations were performed in Excel and then Stata software was used to test the research hypotheses. The results show that the size of the audit firm affects the quality of voluntary disclosure. However, the auditor's tenure and the auditing fee do not affect the quality of the voluntary disclosure. The financial expertise of the audit committee does not affect the quality of the voluntary disclosure. The experience of the audit committee does not affect the quality of voluntary disclosure. The independence of the audit committee does not affect the quality of voluntary disclosure.افشای اختیاری اطلاعات منجر به کارایی بازار سرمایه شده و اعتماد سهامداران به شرکت را افزایش می دهد. اثربخشی کمیته حسابرسی و کیفیت حسابرسی می توانند کیفیت افشای اختیاری را بهبود ببخشند. پژوهش حاضر به بررسی تأثیر اثربخشی کمیته حسابرسی و کیفیت حسابرسی بر کیفیت افشای داوطلبانه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میپردازد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از بعد روش شناسی همبستگی از نوع علّی (پس رویدادی) میباشد. با استفاده از روش نمونهگیری حذف سیستماتیک، 120 شرکت به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شده در دورهی زمانی 6 ساله بین سالهای 1392 تا 1397 مورد بررسی قرار گرفتند. روش مورد استفاده جهت جمع آوری اطلاعات، کتابخانهای بوده و دادههای مربوط برای اندازهگیری متغیرها از سایت کدال و صورتهای مالی شرکتها جمع آوری شده و در Excel محاسبات اولیه صورت گرفته سپس برای آزمون فرضیههای پژوهش از نرم افزار استاتا استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد که اندازه موسسه حسابرسی بر کیفیت افشای داوطلبانه تأثیر دارد. ولی دوره تصدی حسابرس و حق الزحمه حسابرسی بر کیفیت افشای داوطلبانه تأثیر ندارند. تخصص مالی کمیته حسابرسی بر کیفیت افشای داوطلبانه تأثیر ندارد. تجربه کمیته حسابرسی بر کیفیت افشای داوطلبانه تأثیر ندارد. استقلال کمیته حسابرسی بر کیفیت افشای داوطلبانه تأثیر ندارد.https://www.jamv.ir/article_119821_b5d8435e0b708a70fbaeb52fe23cb456.pdfسعید شیپوریانچشم انداز حسابداری و مدیریت2645-457233120201121Investigating and prioritizing the factors affecting the loyalty of philanthropists in Quchan charities using fuzzy Delphi method and interpretive structural equations methodبررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر وفاداری نیکوکاران در موسسات خیریه ی قوچان با استفاده از روش دلفی فازی و روش معادلات ساختاری تفسیری91101119828FAمینو افشانیاستادیار گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی حکیم نظامی قوچان، ایران.زهرا خوش اندام آسی بلاغکارشناسی ارشد مدیریت ، موسسه آموزش عالی حکیم نظامی قوچان، ایرانJournal Article20201122The purpose of this study is to investigate and prioritize the effective factors of loyalty. The method of the present research is survey and the statistical population of this research includes all 145 veterans of Quchan city. Which were selected as available as a research sample. The research instrument was a researcher-made 18-item questionnaire based on a 5-point Likert scale that was very low to very high, the validity and reliability of which were confirmed by valid methods. In order to analyze the information obtained from the Delphi method, a questionnaire was prepared with the help of donors in several stages and also the structural equation technique was interpreted using LISREL software. It is important after the factor of reputation with a factor load of 0.93 is in the second place of importance and other dimensions were placed in the next degrees.هدف تحقیق حاضر بررسی واولویت بندی عوامل موثربروفاداری می باشد. روش تحقیق حاضر پیمایشی و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه خیرین باسابقه شهرستان قوچان به تعداد 145 نفر میباشند. که به صورت انتخاب در دسترس به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته 18 سوالی برمبنای طیف لیکرت 5 تایی خیلی کم تا خیلی زیاد بود که روایی و پایایی آن بر اساس روشهای معتبر مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از روش دلفی طی چندمرحله پرسشنامه به کمک خیرین تنظیم گردید و همچنین از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل تفسیر انجام گردید نتایجنشان داد بعد کیفیت درک شده با بار عاملی 95/0 درجهت عوامل موثربروفاداری نیکوکاران بیشترین اهمیت را دارد بعد از عامل شهرت با بار عاملی 93/0 درمرتبه دوم اهمیت قرار دارد و دیگر ابعاد در درجات بعدی قرار گرفتند.https://www.jamv.ir/article_119828_f9334c702912ecc87f954d23ffe4801a.pdfسعید شیپوریانچشم انداز حسابداری و مدیریت2645-457233120201121Investigating the effect of imaging management and organizational trust on organizational health in university jihad in Khorasan Razavi provinceبررسی تأثیر مدیریت تصویرپردازی و اعتماد سازمانی بر سلامت سازمانی در جهاد دانشگاهی استان خراسان رضوی102116119831FAمصطفی غلامیکارشناسی ارشد مدیریت، موسسه آموزش عالی حکیم نظامی، قوچان، ایرانعلی لگزیاستادیار گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی حکیم نظامی، قوچان، ایران.Journal Article20201122A healthy organization is one that can develop and expand its capabilities and deal with external obstacles successfully. In the meantime, manpower is very important. The main purpose of this study is to investigate the effect of imaging management and organizational trust on organizational health in university jihad in Khorasan Razavi province. The statistical population of this research is the staff of Jihad University of Khorasan Razavi province. For this purpose, 217 correct questionnaires were analyzed. This study is descriptive-survey in terms of purpose, application and research method. The reliability of the standard questionnaire was evaluated using Cronbach's alpha test, which was 0.953 for the imaging management variable; Organizational trust was 0.910 and organizational health was 0.951. The validity of the questionnaire was also confirmed using content validity and construct validity. To test the research hypotheses, structural equation tests and partial least squares method have been used. The results of this study showed that there is a direct and significant relationship between imaging management and organizational trust with organizational health.سازمان سالم، سازمانی است که بتواند تواناییهای خود را توسعه و گسترش دهد و با موانع بیرونی به صورت موفقیت آمیزی برخورد نماید. در این میان، نیروی انسانی اهمیت بسیار زیادی دارد . هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر مدیریت تصویرپردازی و اعتماد سازمانی بر سلامت سازمانی در جهاد دانشگاهی استان خراسان رضوی است. جامعه آماری این تحقیق، کارکنان جهاد دانشگاهی استان خراسان رضوی می باشد. که به این منظور تعداد، 217 پرسشنامه صحیح مورد تحلیل قرار گرفت. این مطالعه از لحاظ هدف، کاربردی و روش پژوهش از نوع توصیفی - پیمایشی است. پایایی پرسشنامه استاندارد با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت که برای متغیر مدیریت تصویرپردازی 0.953؛ اعتماد سازمانی 0.910 و سلامت سازمانی 0.951 به دست آمده است. روایی پرسشنامه نیز با استفاده از روایی محتوی و روایی سازه مورد تأیید قرار گرفته است. برای بررسی فرضیات تحقیق، از آزمون معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی استفاده شده است . نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که میان مدیریت تصویرپردازی و اعتماد سازمانی با سلامت سازمان ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد.https://www.jamv.ir/article_119831_178d85a697f043e3670eb6aaf691bdf7.pdfسعید شیپوریانچشم انداز حسابداری و مدیریت2645-457233120201121An empirical study of relationships between accounting conservatism and
Executive compensation performance sensitivityبررسی تجربی رابطه بین محافظه کاری حسابداری و میزان حساسیت عملکرد نسبت به پاداش مدیر اجرایی117136119872FAحبیب اله نخعیاستادیار گروه حسابداری، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران.محمد علی میریکارشناسی ارشد حسابداری، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران.Journal Article20201124Purpose :The purpose of this paper is to study the relationship between accounting conservatism and executive compensation-performance sensitivity with a view to identify the influence of accounting conservatism on the efficiency of executive compensation contracts.<br /> Design/methodology/approach: This study uses multiple regression models based on the approach of Iyengar and Zampelli (2010), Clarkson et al. (2011) and Huang and Kisgen (2013) with the data from all of China’s listed nonfinancial firms over the period of 10 years to test the relationship between accounting conservatism and the sensitivity of executive compensation performance.<br /> Findings: This study finds a positive association between executive compensation and accounting-based measure of performance. More importantly, it reveals that conservatism has a positive relation with the executive compensation-performance sensitivity after controlling for a number of firm-specific factors and control variables. This study shows that the sensitivity of executive compensation to firm performance is higher for firms with higher accounting conservatism.<br /> Originality/value: This is one of the few studies to examine the relationship between accounting conservatism and executive compensation-performance sensitivity. It provides supportive evidence to the argument that accounting conservatism, being an efficient governance mechanism, can help mitigate information risk and moral risk for agency problems.هدف: هدف از این مقاله بررسی رابطه بین محافظه کاری حسابداری و میزان حساسیت عملکرد نسبت به پاداش مدیر اجرایی با توجه به تاثیر محافظه کاری حسابداری بر بهره وری قراردادهای پاداش مدیر اجرایی است.<br /> طراحی / روش شناسی / رویکرد: این مطالعه با استفاده از مدل رگرسیون چندگانه بر اساس رویکرد اینگار و زامپلی (2010)، کلارکسون و همکاران (2011) و هوانگ و کیزگن (2013) با داده های تمامی شرکت های غیر مالی مالی ثبت شده در چین در طول 10 سال به بررسی رابطه بین محافظه کاری حسابداری و حساسیت عملکرد به پاداش مدیر اجرایی می پردازد.<br /> یافته ها: نتایج این مطالعه رابطه مثبت بین پاداش مدیر اجرایی و اندازه گیری عملکرد مبتنی بر حسابداری را نشان میدهد. مهمتر از همه، نتایج نشان داد که محافظه کاری با میزان حساسیت عملکرد به پاداش مدیر اجرایی ، پس از کنترل تعدادی از عوامل خاص شرکت و متغیرهای کنترل، رابطه مثبتی دارد. این مطالعه نشان می دهد که میزان حساسیت پاداش مدیر اجرایی به عملکرد شرکت در شرکت هایی با محافظه کاری حسابداری بالاتر ، بیشتراست.<br /> اصالت / ارزش: این یکی از مطالعات اندکی است که به بررسی رابطه بین محافظه کاری حسابداری و میزان حساسیت عملکرد به پاداش مدیر اجرایی می پردازد. این مطالعه شواهدی را برای این استدلال ارائه می دهد که محافظه کاری حسابداری، که یک ساز و کار حکومتی کارآمد است، می تواند با کاهش ریسک اطلاعات و ریسک اخلاقی در راستای حل مشکلات سازمان کمک کند.https://www.jamv.ir/article_119872_a31d89d2577add7acb62091168cde155.pdfسعید شیپوریانچشم انداز حسابداری و مدیریت2645-457233120201121The Impact of Performance Based Budgeting on Improving the Quality of Financial Reporting (Case Study: Ardabil Province Social Security)تأثیر بهکارگیری بودجهریزی بر مبنای عملکرد بر بهبود کیفیت گزارشگری مالی( مطالعه موردی: تأمین اجتماعی استان اردبیل)137154119873FAعادل شاه ولی زادهعضو هیات علمی گروه حسابداری، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران.نگار فومن اجیرلوکارشناس ارشد حسابداری، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی مقدس اردبیلی، اردبیل، ایران.Journal Article20201127since application of budgeting based on performance in improving the level of responsibility for response and fulfillment of financial reporting goals has an important contribution, so in this study, we study the effect of application of budgeting based on performance improvement on the quality of reporting quality of financial reporting organization of the province of ardabil province.This research was conducted in 2020 and is applied in terms of purpose and in terms of research nature. The type of data is qualitative and the information is actually generated by replicating the researcher questionnaire. 14 questions related to the budget and 14 questions related to the qualitative characteristics of accounting, which are in accordance with the theoretical concepts of public sector financial reporting. Data analysis will be done in two parts: descriptive and inferential statistics. In descriptive statistics, the central indicators of mean, standard deviation, median, t-test and graph will be used. In the inferential statistics section, a simple linear model will be used. 23spss software will be used to analyze the data and extract the results.the present study showed that budgeting use based on performance on improving the quality of financial reporting of financial reporting organization of the province of ardabil has a positive and meaningful effect.از آنجا که به کارگیری بودجهریزی بر مبنای عملکرد در ارتقای سطح مسئولیت پاسخگویی و تحقق اهداف گزارشگری مالی سهم مهمی دارد، لذا در این تحقیق، تأثیر بهکارگیری بودجهریزی بر مبنای عملکرد بر بهبود کیفیت گزارشگریمالی سازمان تأمین اجتماعی استان اردبیل را مورد مطالعه قرار میدهیم. این تحقیق در سال 1399 انجام گرفت و از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت پژوهشی میباشد. نوع دادهها کیفی است و اطلاعات به صورت واقعی از طریق تکثیر پرسشنامه پژوهشگر ساخته میباشد. 14 سوال مربوط به بودجهریزی بر مبنای عملکرد و 14 سوال مربوط ویژگیهای کیفی مربوط به ارائه اطلاعات که طبق مفاهیم نظری گزارشگری مالی بخش عمومی است. تجزیه و تحلیل دادهها در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفته است. در آمار توصیفی شاخصهای مرکزی میانگین، انحراف معیار، آزمون t، نمودار و در بخش آمار استنباطی از مدل خطی ساده برای تجزیه وتحلیل دادهها و برای استخراج نتایج از نرم افزارهای 23spss# استفاده شده است. مطالعه حاضر نشان میدهد که بهکارگیری بودجهریزی بر مبنای عملکرد بر بهبود کیفیت گزارشگری مالی سازمان تأمین اجتماعی استان اردبیل تأثیر مثبت و معنیداری دارد.https://www.jamv.ir/article_119873_f505995fc3c4915c495c805591e091e7.pdf