2024-03-28T15:15:04Z
https://www.jamv.ir/?_action=export&rf=summon&issue=12219
چشم انداز حسابداری و مدیریت
چشم انداز حسابداری و مدیریت
1398
2
10
بررسی تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر بازار گرایی بانکها
بهبود
اصولی
مدیریت ارتباطات مشتری، چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و اجرای آن را برای مدیریت ارتباطات مشتریان از شروع و اجرای اولیه یک چنین سیستمی تا نگهداری آن در زمانهای مختلف را بیان میکند. از طرفی بازار گرایی بیشتر در بانکها، به خلق ارزشهایی برای بازار و مشتریان و خود بانکها و نیز ارزشهایی برتر نسبت به رقبا، منجر میشود که این امر عملکرد بهتر برای بانک را به ارمغان میآورد. ازاینرو تحقیق حاضر باهدف بررسی تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر بازار گرایی بانکهای شهرستان اردبیل صورت پذیرفت. باز زمانی مدنظر در این تحقیق سال عملکرد 96 میباشد همچنین نمونهگیری به روش تصادفی ساده بوده و حجم نمونه نهایی بعد از توزیع و جمعآوری نهایی پرسشنامه 235نفر از کارکنان بانک شهر اردبیل برآورد شده است شایانذکر است برای سنجش پایایی پرسشنامهها از آلفای کرونباخ استفاده خواهد شد. لازم به ذکر است که متغیرهای این پژوهش با نرمافزار Excelنسخه 2010محاسبه و طبقهبندیشده و همچنین برای برآورد مدل تحقیق از معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزارLisrel صورت پذیرفت. نتایج نشان داد که تمامی ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری بر بازار گرایی تأثیر مثبت و معناداری دارد به عبارتی با افزایش بهبود روابط مدیریتشده بانکها با مشتری، مزیت استفاده از بازار گرایی نیز افزایش میباید.
مدیریت ارتباط با مشتری
بازار گرایی
بانکها
2019
08
23
1
12
https://www.jamv.ir/article_90748_69b89ab21ee51f15a2319b2dffe37ea7.pdf
چشم انداز حسابداری و مدیریت
چشم انداز حسابداری و مدیریت
1398
2
10
موانع و مشکلات موثر بر آموزش و بکارگیری حسابداری زیست محیطی از منظر دانشجویان حسابداری
مجید
جامی
سید مهدی
حسینی
آلودگی محیط زیست به عنوان یکی از مهمترین معضلات جامعه بشری امروز می باشد. این موضوع، لزوم به کارگیری حسابداری محیط زیست را به عنوان تلاشی در جهت حفاظت از محیط زیست توجیه میکند. حسابداری محیط زیست اطلاعاتی را فراهم میکند که در امر ارزیابی، عملکرد، کنترل، تصمیمگیری و گزارشگری به مدیران کمک میکنند. در صورت استقرار نظام مطلوب حسابداری و حسابرسی محیط زیست در کشور، حسابداران میتوانند بازوی قدرتمندی برای دولت در ارتباط با کنترلهای اقتصادی و مالی باشند. با توجه به فواید این نوع حسابداری، هدف اصلی این پژوهش بررسی موانع و کاستیهای آموزشی در اجرای آن بوده است. برای دستیابی به این هدف 95 نفر از دانشجویان حسابداری مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی و آزاد به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب و سعی شده است ابتدا موانع اصلی حسابداری محیط زیست از طریق منابع کتابخانهای، مصاحبه و پرسشنامه تعیین و با استفاده از روش کای دو و تحلیل عاملی اولویت و اهمیت موانع مشخص گردید تا با داشتن دید مناسب و با توجه به شرایط فعلی پیشنهاداتی جهت رفع این موانع ارئه گردد. نتایج به دست آمده از این بررسی نشان میدهد: عدم کفایت واحدهای درسی مربوطه، کمبود منابع آموزشی مناسب و به روز و عدم کفایت آموزشهای کافی در دانشگاهها از جمله موانع آموزشی در اجرای حسابداری محیط زیست میباشد.
حسابرسی محیط زیست
حسابداری محیط زیست
سیستم های اطلاعاتی حسابداری
آموزش
دانشگاه
2019
08
23
13
25
https://www.jamv.ir/article_90824_8af6a6c666571a89e9938de667a8adff.pdf
چشم انداز حسابداری و مدیریت
چشم انداز حسابداری و مدیریت
1398
2
10
تاثیر بحران اقتصادی بر عملکرد مالی و بازده سهام شرکتها
زیبا
قوسی
سعید
اکبرپور
سرمایه گذاران همیشه به دنبال افزایش سرمایه خود هستند و برای این کار در تلاشند تا در شرکتهایی سرمایه گذاری کنند که بازده ساهم بیشتری داشته و عملکرد مالی بهتری داشته باشند ولی در برخی مواقع عملکرد مالی شرکت و بازده سهام آن تحت تاثیر بحرانی اقتصادی قرار میگیرد. پژوهش حاضر به تاثیر بحران اقتصادی بر عملکرد مالی و بازده سهام شرکتها میپردازد و از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از بعد روششناسی همبستگی از نوع علّی (پس رویدادی) میباشد. جامعه آماری پژوهش، کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده و با استفاده از روش نمونهگیری حذف سیستماتیک، 110 شرکت به عنوان نمونه پژوهش انتخاب و در دورهی زمانی 6 ساله بین سالهای 1391 تا 1396 مورد تحقیق قرار گرفتند. برای آزمون فرضیههای پژوهش از نرمافزار استاتا نسخه 15 و از رگرسیون چندگانه با الگوی دادههای تابلویی استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد بحران اقتصادی بر عملکرد مالی تاثیر معکوس و معناداری دارد. همچنین، تاثیر بحران اقتصادی بر یازده سهام معکوس و معنادار است.
بازده سهام
عملکرد مالی
بحران اقتصادی
2019
08
23
26
38
https://www.jamv.ir/article_90825_295ec7cbbc4aa127f8ae7d820db9181b.pdf
چشم انداز حسابداری و مدیریت
چشم انداز حسابداری و مدیریت
1398
2
10
نقش و اهمیت تحصیلات تکمیلی دراخلاق و حرفه حسابداری (مورد مطالعه دانشجویان کارشناسی ارشد حسابداری آموزش عالی پرندک
صدیقه
سلیمانپور
حسن
همتی
با پیدایش عصر انقلاب ارتباطات تحول نوین در حسابداری ضرورت بهبود مهارت های تخصصی دانشجویان حسابداری و نیز شاغلان حرفه در استفاده از نو اوری ها نوین در کنار فنون موجود به عنوان موضوعی در خور توجه مطرح نموده است این امر ضرورت توجه به تحصیلات تکمیلی جهت پاسخگویی به نیازهای حاصل از عصر جدید ایجاد نموده است .هدف اصلی این مقاله نقش واهمیت تحصیلات تکمیلی در حرفه حسابداری می باشد بدین منظور تعداد 200پرسشنامه حاوی 37سوال بین دانشجویان رشته حسابداری مقطع کارشناسی ارشد آموزش عالی پرندک توزیع گردید داده های گردآوری شده در این پژوهش با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس تجزیه و تحلیل شدند. در این پژوهش بررسی پایایی و روایی پرسشنامهها و هم چنین ازمون همبستگی پیرسون و ازمون تی تک نمونه ای از نرم افزار اس پی اس اس استفاده شده است بر اساس نتایج حاصل از این تحقیق که بین تحصیلات تکمیلی و حرفه حسابداری رابطه معنا داری وجود دارد.
تحصیلات تکمیلی
حرفه حسابداری
اخلاق
مهارت
دانشجویان
2019
08
23
39
48
https://www.jamv.ir/article_91183_fa737a722fda40f7f9b4af4c970c2372.pdf
چشم انداز حسابداری و مدیریت
چشم انداز حسابداری و مدیریت
1398
2
10
بررسی تاثیر خصوصیات وب سایت فروشگاههای خرید آنلاین بر تصمیم خرید مشتری (مورد مطالعاتی: فروشگاههای خرید آنلاین دیجی کالا و بامیلو)
نرگس
زاهدی
ناصر
حمیدی
هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر خصوصیات وب سایت فروشگاههای خرید آنلاین بر تصمیم خرید مشتری (مورد مطالعه: فروشگاه خرید آنلاین بامیلو و دیجی کالا) به منظور کمک به ارتقاء وب سایت از طریق ارائه ی راهکارهای لازم برای تقویت وب سایت و تصمیم خرید مجدد مشتریان در فروشگاه های اینترنتی دیجی کالا و بامیلو می باشد. روش: روش این تحقیق از منظر هدف کاربردی و از نظر راه گردآوری اطلاعات پیمایشی می باشد. همچنین از نظر ماهیت تحقیق از نوع همبستگی میباشد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد بوده است. دانشجویان دانشگاه علامه قزوینی و دانشگاه آزاد استان قزوین که از مشتریان فروشگاه اینترنتی بامیلو و دیجی کالا بودند، جامعه آماری تحقیق حاضر را تشکیل دادهاند که با توجه به تعداد گویه ها، 210 نفر از دانشجویان دو دانشگاه برای هر یک از فروشگاه ها برای نمونه انتخاب و نمونه گیری به روش طبقه ای صورت گرفت. توصیف و تحلیل دادههای جمعآوری شده با روش آماری توصیفی (فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد، بیشینه و کمینه) و استنباطی (معادلات ساختاری) انجام شد. برای اینمنظور از نرمافزارهای اس-پیاس و لیزرل استفاده گردید. یافته ها: یافته ها حاکی از آن است که با توجه به اینکه فرضیه های تحقیق، از مقادیر آماره تی بیشتر از 96/1 و مورد قبولی برخوردارند، بنابراین فرضیه های تحقیق پذیرفته شده می باشند. نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد، ویژگی های ظاهری وبسایت، ویژگی های امنیتی وبسایت، ویژگیهای تکنیکی وب-سایت و ویژگیهای اطلاعاتی وبسایت بر تصمیم خرید آنلاین مشتری تاثیرگذار هستند. همچنین شرایط محیطی تاثیر خصوصیات وبسایت فروشگاههای خرید آنلاین بر تصمیم خرید مشتری را تعدیل می کند.
ویژگی های ظاهری
ویژگی های امنیتی
ویژگی های تکنیکی
ویژگی های اطلاعاتی
2019
08
23
49
66
https://www.jamv.ir/article_91184_5c4bbb591ea94c905aa7320db50762b2.pdf
چشم انداز حسابداری و مدیریت
چشم انداز حسابداری و مدیریت
1398
2
10
بررسی ارتباط بین اعتماد به نفس کاذب مدیرعامل با بازده شرکت و مدیریت سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
اکبر
زینالی
مهدی
آقابیگی
مدیریت سود هنگامی رخ میدهد که مدیران از قضاوتهای شخصی خود در گزارشگری مالی استفاده کنند. اعتماد به نفس کاذب مدیرعامل می تواند بازده شرکت را تحت تاثیر قرار داده و بر مدیریت سود نیز اثرگذار باشد. پژوهش حاضر به بررسی بررسی ارتباط بین اعتماد به نفس کاذب مدیرعامل با بازده شرکت و مدیریت سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میپردازد و از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از بعد روششناسی همبستگی از نوع علّی (پس رویدادی) میباشد. جامعه آماری پژوهش، کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده و با استفاده از روش نمونهگیری حذف سیستماتیک، 135 شرکت به عنوان نمونه پژوهش انتخاب و در دورهی زمانی 6 ساله بین سالهای 1391 تا 1396 مورد تحقیق قرار گرفتند. برای آزمون فرضیههای پژوهش از نرمافزار Eviews نسخه 10 و از رگرسیون چندگانه با الگوی دادههای تابلویی استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد بین اعتماد به نفس کاذب مدیرعامل و بازده شرکت ارتباط مستقیم و معنادار وجود دارد. همچنین، بین اعتماد به نفس کاذب مدیرعامل و مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی ارتباط مستقیم و معنادار وجود دارد.
اعتماد به نفس کاذب مدیرعامل
بازده شرکت
مدیریت سود
2019
08
23
67
87
https://www.jamv.ir/article_91187_d012da87908ef76d1f9815b8119e96e9.pdf
چشم انداز حسابداری و مدیریت
چشم انداز حسابداری و مدیریت
1398
2
10
ارزیابی اثر ساختار مالکیت شرکت های خانوادگی بر پاداش هیات مدیره تحت تاثیر ارتباطات سیاسی در بورس اوراق بهادار تهران
محمد
محمدی
زهرا
خسروی
هدف: هدف اصلی این پژوهش آزمون رابطه میان شرکتهای خانوادگی و پاداش هیات مدیره تحت تاثیر ارتباطات سیاسی در بازار بورس اوراق بهادار تهران میباشد. از آن جایی که ساختار مالکیت خانوادگی، ساختار تصمیم گیری است که توقع کسب سود و افزایش ثروت در اولویت قرار ندارد. چنانچه اعضای خانواده به عنوان عضو هیأت مدیره انتخاب شوند، عملکرد شرکت بهتر از حالتی است که اعضای غیر خانواده عضو هیأت مدیره باشند زیرا پاداش کمتری دریافت می کنند و کمتر به طرحهای انگیزشی واکنش نشان می دهند و بیشتر به دنبال ایجاد ارزش در شرکت هستند. روش شناسی: در این پژوهش، تاثیر ارتباطات سیاسی بر رابطه میان شرکت های خانوادگی و پاداش هیات مدیره برای نمونه ای متشکل از 90 شرکت پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران و طی قلمرو زمانی سال های 1390 تا 1396 مورد بررسی قرار می گیرد. روش آماری مورد استفاده برای آزمون فرضیه های پژوهش نیز روش داده های تابلویی (پنل دیتا) می باشد. یافته ها: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری فرضیههای پژوهش نشان میدهد که مطابق پژوهش های پیشین، میان شرکت های خانوادگی و پاداش هیات مدیره رابطه ی معناداری وجود دارد. همچنین مالکیت نهادی و بیشتر بودن سهام اعضای خانوادگی در شرکت تاثیر معناداری بر رابطه مذکور دارد. در نهایت، نتایج پژوهش حاکی از آن است که ارتباطات سیاسی تاثیر معناداری بر رابطه میان شرکت های خانوادگی و پاداش هیات مدیره دارد.
ارتباطات سیاسی
شرکتهای خانوادگی
پاداش هیات مدیره
بورس اوراق بهادار تهران
2019
08
23
88
103
https://www.jamv.ir/article_91275_ac62dbbfd514ef4ccde6ae7776f8a90f.pdf