TY - JOUR ID - 168628 TI - تاثیر افشای اطلاعات اجتماعی و زیست محیطی بر رتبه اعتباری شرکت ها JO - چشم انداز حسابداری و مدیریت JA - JAMV LA - fa SN - AU - بلوری, امین AU - آزاد, زینب AD - مربی گروه حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. AD - دانشجوی کارشناسی ارشد، واحد اهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اهر، ایران. Y1 - 2023 PY - 2023 VL - 5 IS - 76 SP - 45 EP - 57 KW - مسئولیت اجتماعی KW - رتبه اعتباری KW - افشای اطلاعات مالی DO - N2 - امروزه شناسایی عوامل مؤثر بر رتبه اعتباری از نظر مقایسه ریسک اعتباری یک بنگاه اقتصادی با بنگاه های اقتصادی دیگر و هم ازنظر رقابت پذیری بنگاه اقتصادی، اهمیت ویژه ای دارد. این پژوهش با هدف بررسی تأثیر مسئولیت پذیری اجتماعی بر رتبه بندی اعتباری شرکت ها به اجرا درآمده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. همچنین در این پژوهش با توجه به نوع داده ها و روش های تجزیه وتحلیل موجود، از روش داده های ترکیبی استفاده شده است. روش گردآوری داده ها، روش اسناد کاوی و مراجعه به بانک های اطلاعاتی؛ و روش تحلیل داده ها از نوع استنباطی است. در پژوهش حاضر داده های مورد نیاز از نرم افزار ره آورد نوین، صورت های مالی شرکت ها و سندکاوی و همچنین سایت کدال استخراج شده است.جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی 1394 تا 1399 است. جهت آزمون فرضیه های پژوهش از الگوی داده های ترکیبی استفاده شد. نتایج آزمون فرضیه های پژوهش نشان می دهد افشای اطلاعات اجتماعی و زیست محیطی بر رتبه اعتباری شرکت ها تاثیر مثبت و معنی داری دارد. UR - https://www.jamv.ir/article_168628.html L1 - https://www.jamv.ir/article_168628_6cd283d3c1089466d89657323cb9ac7f.pdf ER -