ORIGINAL_ARTICLE
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت بازاریابی و عملکرد فروشگاههای زنجیرهای شهروند
این تحقیق به بررسی بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت بازاریابی و عملکرد فروشگاههای زنجیرهای شهروند پرداخته است. دادههای متغیرهای مورد مطالعه از پرسشنامههای فناوری اطلاعات رضایی (1395)، پرسشنامه مدیریت بازاریابی پورنبی (1394) و پرسشنامه عملکرد احمدی (1392) گردآوری شد. در راستای دستیابی به اهداف تحقیق دو فرضیه آزمون شد. تحلیل داده ها با استفاده از روش ضریب همبستگی از نرم افزار spss نسخه 26 انجام پذیرفت. بر اساس تحلیل آماری نتایج در سطح خطای پنج درصد نشان داد: فرضیه اول تحقیق: فناوری اطلاعات بر مدیریت بازاریابی (امنیت شغلی، آموزش-های متنوع و گسترده، ارائه پاداشهای سخاوتمندانه، تسهیم اطلاعات، توانمندسازی کارکنان، کاهش فاصله طبقاتی در میان کارکنان) تاثیر مثبت و معنیدار دارد. فرضیه دوم تحقیق: فناوری اطلاعات بر عملکرد کارکنان (قابلیت اعتماد، نگرش، کیفیت کار، ابتکار عمل، قضاوت، همکاری، کمیت کار، امنیت، یادگیری و توسعه شخصی، شخص و مولفه رهبری) فروشگاههای زنجیرهای شهروند تاثیر ندارد.
https://www.jamv.ir/article_119646_fcc483bf538e19c7c4d34c4d0c34c29d.pdf
2020-11-21
1
9
فناوری اطلاعات
مدیریت بازاریابی
عملکرد
سیدرضا
هادیان فر
seyedreza@hadianfar.ir
1
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- تجارت الکترونیکی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران.
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
رویکردهای پیشگیری از فساد اداری ضرروتی اساسی در استقرار یک دولت سالم و شفاف
فساد اداری بخشی از مجموعه مسایلی است که سازمان ها در دوره عمر خود به ناگزیر آن را تجربه می کنند . این مجموعه مسایل به معضلاتی اشاره دارد که به طور عمده ریشه های آن در خارج از سازمان قرار داشته ولی آثار آن سازمانها را متأثر می سازد . این معضلات به عنوان چالش هایی که همواره پیش روی مدیران هستند تلقی می شوند که به دلیل عدم کنترل سازمان بر علل پیدایی آنها ، طبیعتاً کنترل آن نیز بسیار دشوار است. فساد اداری به رفتاری اطلاق می شود که ضمن آن ، فرد به دلیل تحقق منافع شخصی و دستیابی به رفاه بیشتر و یا موقعیت بهتر ، خارج از چارچوب رسمی وظایف یک نقش دولتی عمل می کند فساد اداری از نظر نای رفتاری است که به دلیل جاه طلبی های شخصی ، معرف انحراف از شیوه عادی انجام وظیفه بوده و به صورت تخلف از قوانین و مقررات و انجام دادن اعمالی از قبیل ارتشا ، اختلاس و پارتی بازی و امثال آن تجلی می نماید . طبقه بندی های مختلفی برای پدیده ی فساد اداری وجود دارد ، برخی از صاحب نظران ، فساد را به دو دسته تصادفی و تعمدی، برخی به فساد فردی و گروهی، برخی به فساد کلان و خرد و جمعی دیگر به فساد سیاسی ، اداری ، انتخاباتی ، مالی و قانونی تقسیم می کنند. صاحبنظرانی نیز فساد را به سه گروه سیاه ، خاکستری و سفید تقسیم می کندمنظور از فساد اداری سیاه ، کارهایی است که از نظر توده ها و نخبگان سیاسی منفور بوده و عاملان آن باید و حتما تنبیه و مجازات شود . فساد اداری خاکستری ، مترادف کارهایی است که از نظر اکثر نخبگان سیاسی منفور است ؛ لیکن توده های مردم در مورد آن بی تفاوت هستند .
https://www.jamv.ir/article_120204_137bae1ccded7921a5a2345ebc928e4c.pdf
2020-11-21
10
33
فساد اداری
انواع فساد اداری
زمینه های بروز فساد
فرهنگ سازی و فساد اداری
علل بروز فساد اداری
مهرزاد
سرفرازی
mehrzadsrfarazi55@gmail.com
1
گروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران.
LEAD_AUTHOR
مریم
فزونی
advocacylar@yahoo.com
2
گروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران.
AUTHOR
شکوفه
زارع
zare.hmayesh@gmail.com
3
گروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران.
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
استراتژی های توانمندسازی منابع انسانی شاخصی در اجرای اثربخش مدیریت عملکرد
در محیطهای کاملاً رقابتی امروزی، سازمانهایی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و دراین محیط باقی بمانند که به نحو بهتری از منابع خود بهره برداری نموده و بهره وری خود را افزایش دهند. یکی از منابع مهم سازمانی نیروی انسانی میباشد. و توانمند سازی به عنوان ابزاری شناخته شده که مدیران به وسیله آن قادر خواهند بود سازمانهای امروزی را که دارای ویژگیهایی چون تنوع کانالهای نفوذ، رشد و اتکاء به ساختار افقی و شبکه ای، حداقل شدن فاصله ی کارکنان از مدیران و کاهش تعلق سازمانی میباشد به طور کارآمد اداره کنند. توانمند سازی با پرورش کارکنانی با انگیزه و توانا به این مدیران امکان خواهد داد در برابر پویاییهای محیط رقابتی به سرعت و به طور مناسب عمل نموده، موجبات برتری رقابتی سازمانشان را فراهم آورند. بررسی عملکرد به عنوان یکی از مقوله های مدیریت عملکرد ابزار مناسبی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف کارکنان در توانمند سازی منابع انسانی در عصر حاضر است در صورتی که بررسی عملکرد به صورت حرفه ای طراحی و اجرا شود، می تواند بخشی از مشکلات فراوری توسعه را در عصر حاضر در بر داشته باشد. هر برنامه مدیریت عملکرد بر میزان قابلیت آن در اندازه گیری عملکرد بستگی دارد. نظامهای سنتی ارزیابی عملکرد فاقد کارایی لازم در ارتقاء بهره وری نیروی کار میباشند لذا نیاز به چرخش از این نوع نظامها به نظامهای نوین مدیریت عملکرد به نحو چشمگیری محسوس است. مدیریت عملکرد، به عنوان یکی از نظامهای مدیریت منابع انسانی نقش مهمی را در بهبود عملکرد کارکنان و همسویی عملکرد آنان با اهداف کلان سازمانها و در نتیجه بهبود عملکرد سازمانها ایفا مینماید.
https://www.jamv.ir/article_120211_a1cfdddbad811a531a3158ea120cdd29.pdf
2020-11-21
34
65
برنامههای توانمند سازی
راهکارهای توانمند سازی کارکنان
توانمند سازی و بهره وری
مدیریت عملکرد
علی
شیرطاهری
ashtahri2002@yahoo.com
1
گروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران
LEAD_AUTHOR
پیمان
پیروز
peyman.pirooz@gmail.com
2
گروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران.
AUTHOR
معصومه
فراشاد
masumehfarashad@gmail.com
3
گروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران.
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی ارتباط متقابل نوآوری سازمانی با کارآفرینی سازمانی و تأثیر آن بر بهبود یادگیری سازمانی
امروزه سازمان ها برای رسیدن به هدف های خود در محیطی اینچنین پیچیده، پویا، رقابتی و نامطمئن به نوآوری های مبتنی بر فن آوری و سازمانی نیاز دارند که از طریق استراتژی های کارآفرینی قابل حصول است. برای اینکه سازمان ها به عملکرد بالایی برسند و بر محیط رقابتی تسلط یابند، باید برای ایجاد سازمان کارآفرین تلاش کنند و این سازمان کارآفرین به کمک دو پارادایم نوآوری و یادگیری سازمانی است که حاصل می شود. کارآفرینی و حرکت سازمان به سمت آن، یکی از روش های مهم در ایجاد مزیت رقابتی است که نوآوری را در سازمان نهادینه می سازد و در پی آن تعالی اقتصادی کشورها را در پی خواهد داشت. کارآفرینی و نوآوری اساس و بسترساز تغییر و تحول و دگرگونی است. سازمانها از طریق قابلیت یادگیری سازمانی میتوانند نیازها و خواستههای مشتریان خود را شناسایی کنند و بر اساس آن به کارآفرینی سازمانی و نوآوری در محصولات خود میپردازند. کارآفرینان همگام با تغییرات گام برمیدارند و میکوشند فرصتهای ایجادشده در جریان این تغییرات را کشف و از آنها بهرهبرداری کنند. همگامی با تغییرات، مستلزم بستر فرهنگی مناسب و وجود سطح بالایی از یادگیرندگی سازمانی است، که به تغییر ارج می نهد و از آن استقبال می کند. لذا هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین نوآوری سازمانی با کارآفرینی سازمانی و تأثیر آن بر بهبود یادگیری سازمانی می باشد.
https://www.jamv.ir/article_120275_53fcdcb9b91ebb0bc2983e4e5619a06d.pdf
2020-11-21
66
89
نوآوری سازمانی
خلاقیت
کارآفرینی سازمانی
یادگیری سازمانی
وحید
قلی پور
vahid_gh.81@yahoo.com
1
گروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران.
LEAD_AUTHOR
معصومه
فراشاد
masumehfarashad@gmail.com
2
گروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران.
AUTHOR
شکوفه
زارع
zare.hmayesh@gmail.com
3
گروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران.
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تفویض اختیار در سازمان ها و تفاوت تمرکزگرایی در مقابل تمرکززدایی کارکنان
واژه ی تمرکز به فلسفه سازمان و مدیریت اشاره دارد، که به حفظ سیستماتیک اختیار در سطوح بالای مدیران متمرکز می شود. اما در سلسله مراتب اختیارات، تمرکز به آن سطح از اختیارات گفته می شد که قدرت تصمیم گیری دارد و هنگامی که تصمیم در سطح بالای سازمانی گرفته می شود، آن سازمان را متمرکز می گویند و هنگامی که تصمیم گیری ها به سطوح پایین تر سازمان تفویض گردد، می گویند که سازمان غیرمتمرکز است. تفویض قدرت یا اختیار از یک شخص یا سازمان به دیگری. یا واگذاری اختیار توسط فرادستان یا مشارکت دادن وسهیم نمودن سایر اعضاء در اختیارات یا دادن اختیارات سازمانی به فرودستان است. بررسی این مفهوم نشان می دهد که «تفویض اختیار» از جنبه نظری از دو طرف امکان پذیر می شود یکی دادن اختیار از طرف افراد جامعه به حزب، مجلس یا دولت از طریق انتخابات در نظامهای دموکراتیک و دیگری از سوی دولت های مرکزی به مقامات استان، به مقامات محلی، گروه مدیران جمعیتها یا اشخاص. اگر مدیر بداند که این تفویض سودمند است قدرت خود را به راحتی به دیگران واگذار میکند. تفویض اختیار موجب ایجاد انگیزه در کارکنان خواهد شد زیرا آنان احساس میکنند که باید مؤثر واقع شوند و باید به آنها میدان داده شود تا اثربخشی و ابتکار عمل و خلاقیت های خود را افزایش دهند. از رهگذر پدیدة واگذاری اختیار صلاحیت ، شایستگی ، مهارت ، بعنوان پاداش نصیب کارکنان خواهد شد.
https://www.jamv.ir/article_120276_1f8d40d2e9966c2a92a1bf127754f6e1.pdf
2020-11-21
90
100
تفویض اختیار
تمرکز
عدم تمرکز
اثربخشی
شایستگی
مهدی
مهدی زاده رستم
mehdizadh510@gmail.com
1
گروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران
LEAD_AUTHOR
پیمان
پیروز
peyman.pirooz@gmail.com
2
گروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران.
AUTHOR
حسین
اخروی
neshaboor@yahoo.com
3
گروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران.
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تأثیر حسابرسی داخلی، مدیریت زنجیره تأمین و مدیریت دانش بر مدیریت کیفیت فراگیر در شرکت های تولید کننده صنایع غذایی استان تهران
هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر حسابرسی داخلی، مدیریت زنجیره تأمین و مدیریت دانش بر مدیریت کیفیت فراگیر در شرکت های تولید کننده صنایع غذایی استان تهران به منظور تبیین نقاط ضعف و قوت این دست از شرکت های تولیدی و ارائه راه حل هایی مناسب و کاربردی به منظور بهبود وضعیت فعلی آنها می باشد. پژوهش حاضر براساس هدف کاربردی است و براساس ماهیت و روش، از نوع توصیفی و از نظر گردآوری دادهها نیز از نوع پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی مدیران مالی، حسابرسان، مدیران کنترل کیفیت و حسابداران مدیریت شرکت های شرکت های تولیدی فعال مواد غذایی و اقلام مربوط به مواد غذایی در سال 1399 تشکیل می دهند. به وسیله نرم افزار لیزرل روایی سازه متغیرهای تحقیق و شاخصهای منتج از آن ها به وسیله آزمون تحلیل عاملی تاییدی بررسی و با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری که آمیزه ای از تحلیل عاملی تائیدی و تحلیل مسیر می باشد، به آزمون فرضیه های تحقیق پرداخته شد. یافته ها و نتایج پژوهش: در ارتباط با فرضیه اول پژوهش نتایج نشان داد که متغیر حسابرسی داخلی بر مدیریت کیفیت تاثیر معنی داری دارد. در خصوص فرضیه دوم پژوهش نتایج نشان داد که متغیر مدیریت زنجیره تامین بر مدیریت کیفیت تاثیر معنی داری دارد. در نهایت، در ارتباط با فرضیه سوم پژوهش نتایج نشان داد که متغیر مدیریت دانش بر مدیریت کیفیت تاثیر معنی داری دارد.
https://www.jamv.ir/article_120295_5e2d6c289f13253080a24daef32054ed.pdf
2020-11-21
101
124
حسابرسی داخلی
مدیریت زنجیره تأمین
مدیریت دانش
مدیریت کیفیت فراگیر
شرکت های تولید کننده صنایع غذایی استان تهران
محمد
محمدی
mkz.mohamadi@gmail.com
1
استادیار گروه حسابداری، موسسه آموزش عالی پرندک، ساوه، ایران.
LEAD_AUTHOR
داود
یوسفوند
yousofvanddavood@gmail.com
2
استادیار گروه حسابداری، موسسه آموزش عالی پرندک، ساوه، ایران.
AUTHOR
پگاه
ساعت ساز
pegah.saatsaz94@gmail.com
3
دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری مدیریت، موسسه آموزش عالی پرندک.
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تأثیر عوامل خرید مشتری بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی ارزش درک شده و رضایت مشتریان (مورد مطالعه: شرکتهای استارت آپ IT در شهر تبریز)
هدف از انجام این پژوهش تعیین تأثیر عوامل خرید مشتری بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی ارزش درک شده و رضایت مشتریان است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت انجام کار از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی می-باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان شرکتهای استارت آپ فعال در حوزه ی IT در شهر تبریز می باشد، روش نمونه گیری تصادفی و با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران در جامعه نامحدود ۳۸5 نفر انتخاب گردید. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی و پایایی آن نیز مورد تصدیق قرار گرفت. نتایج آزمون فرضیه ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS و AMOS حاکی از آن است که عوامل خرید مشتری (موانع تغییر، اعتماد، تعهد، کیفیت درک شده، همدلی با مشتری، تصویر ذهنی) بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی ارزش درک شده و رضایت مشتریان تاثیر دارد.
https://www.jamv.ir/article_120307_47b053762b37df8fe543153364c3ba99.pdf
2020-11-21
125
146
خرید مشتری
وفاداری مشتریان
ارزش درک شده
رضایت مشتریان
الهام
جعفری
jafarielham9292@gmail.com
1
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- مدیریت استراتژیک، موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند، تهران، ایران
LEAD_AUTHOR
یحیی
چاقویی
chaghouee@ut.ac.ir
2
مدرس گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند، تهران، ایران.
AUTHOR
زهراسادات
مهماندوست قمصری
zmehmandost@gmail.com
3
مدرس گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند، تهران، ایران.
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تحلیل ارتباط بین نقد شوندگی سهام و ریسک ورشکستگی شرکت با تأکید بر نقش مالکان نهادی
تحلیل ورشکستگی مالی یک موضوع بااهمیت برای سرمایهگذاران، اعتباردهندگان و سایر استفادهکنندگان از اطلاعات مالی محسوب میشود. تعیین عوامل مؤثر بر احتمال درمانده شدن یک شرکت قبل از بروز ورشکستگی یک موضوع بسیار جالب و جذاب محسوب میشود و میتواند هم برای مدیران و هم برای سرمایهگذاران و اعتباردهندگان مفید واقع شود. ورشکستگی مالی شرکتها همواره بهعنوان یکی از دغدغههای اصلی اعتباردهندگان، سرمایهگذاران و دولتها مطرح بوده، بهنحویکه تشخیص بهموقع شرکتهایی که در شرف ورشکستگی مالی قرار دارند، میتواند تا حدودی از بروز زیانهای احتمالی ذینفعان جلوگیری کند. این پژوهش به دنبال بررسی تحلیل ارتباط بین نقد شوندگی سهام و ریسک ورشکستگی شرکت با تأکید بر نقش مالکان نهادی شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. بدین منظور از اطلاعات مالی 122 شرکت و با استفاده از روش رگرسیون لجستیک اقدام به آزمون فرضیههای پژوهش شده است. نتایج تحقیق حاکی از عدم وجود رابطه معنادار بین نقد شوندگی سهام و ریسک ورشکستگی شرکتها میباشد و سایر نتایج تحقیق نیز نشان داد که قدرت نظارتی مالکان نهادی نیز توانایی تأثیر بر این رابطه را ندارد.
https://www.jamv.ir/article_120445_988453eec0c91ea211881a603ff2c106.pdf
2020-11-21
147
162
ریسک ورشکستگی
نقد شوندگی سهام
نسبت مالکان نهادی
نسرین
ثابت رضاییان
accounting2020@chmail.ir
1
کارشناسی ارشد حسابداری، موسسه آموزش عالی بینالود، مشهد، ایران.
LEAD_AUTHOR
زهرا
مرید احمدی یزدی
zahraahmadi17@yahoo.com
2
کارشناسی ارشد حسابرسی، موسسه آموزش عالی حکیم نظامی، قوچان، ایران
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تاثیر ساختار مالکیت مدیریت و دانش مالی اعضای هیئت مدیره بر کیفیت حسابرسی
هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر ساختار مالکیت مدیریت و دانش مالی اعضای هیئت مدیره بر کیفیت حسابرسی در بورس اوراق بهادار تهران می با شد . این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت، یک پژوهش توصیفی با تاکید بر روابط همبستگی است . دادههای مورد نیاز جهت محاسبه متغیرهای پژوهش، از بانک اطلاعاتی «ره آورد نوین» استخراج شده است. به منظور نیل به این هدف 966 سال-شرکت (138 شرکت برای هفت سال) داده های جمع آوری شده از گزارشات مالی سالانه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی دوره زمانی1392 تا 1398 مورد آزمون قرار گرفته اند. به منظور تخمین این مدل از رگرسیون چند متغیره با استفاده از دادههای ترکیبی و برای تعیین معنادار بودن مدل رگرسیون و پارامترهای حاصل از تخمین مدل رگرسیون، به ترتیب از آماره های F وt شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که مالکیت مدیریتی و دانش مالی هیئت مدیره اثر مثبت و معناداری بر کیفیت حسابرسی دارند.
https://www.jamv.ir/article_120958_02758666f50a6e3fcf35afedbd575927.pdf
2020-11-21
163
179
ساختار مالکیت مدیریت
دانش مالی اعضای هیئت مدیره
کیفیت حسابرسی
فرزین
خوشکار
f.khoshkar@hnkh.ac.ir
1
مدرس گروه حسابداری و مدیریت، موسسه آموزش عالی ناصرخسرو، ساوه، ایران
AUTHOR
حمید
استواری
hamid_ostovari64@yahoo.com
2
دانشجوی کارشناسی ارشد حسابرسی، موسسه آموزش عالی ناصرخسرو، ساوه، ایران.
LEAD_AUTHOR
احمد
ممنون
a.mamnoon68@gmail.com
3
دانشجوی کارشناسی ارشد حسابرسی، موسسه آموزش عالی ناصرخسرو، ساوه، ایران.
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تاثیر افق دید سرمایه گذاران نهادی بر هزینه های نمایندگی در قراردادهای بدهی
در تامین مالی ازطریق بدهیها براساس تئوری نمایندگی دو طرف قرارداد یعنی اعتبار گیرنده و اعتباردهنده متحمل هزینههای نمایندگی میگردند. ساز و کار نظارتی سرمایهگذاران نهادی میتواند در قرادادهای بدهی نقشآفرینی کند. از اینرو هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر افق سرمایهگذاران نهادی بر قراردادهای بدهی میباشد. بدین منظور از اطلاعات مالی 118 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار در فاصله سالهای 1394تا 1398 استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش رگرسیون چند متغیره با رویکرد دادههای ترکیبی استفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که افق دید سرمایهگذاران نهادی کوتاهمدت بر هزینه بدهی تاثیر مثبت دارد. همچنین افق دید سرمایه گذاران نهادی بلندمدت بر هزینه بدهی تاثیر منفی دارد.
https://www.jamv.ir/article_120964_232c212377d0491d051cbb2f1628ee5c.pdf
2020-11-21
180
193
افق سرمایه گذاران نهادی
هزینه بدهی
قراردادهای بدهی
هزینه نمایندگی
یسنا
رحمتی
srahmatidehkordi@yahoo.com
1
کارشناسی ارشد مدیریت مالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک، تهران، ایران
LEAD_AUTHOR
علی اصغر
طاهر آبادی
taherabady@yahoo.com
2
استادیار گروه حسابداری، واحد کنگاور، دانشگاه آزاد اسلامی، کنگاور، ایران.
AUTHOR