@article { author = {osouli, behbod}, title = {Study the impact of customer relationship management On Market orientation of banks}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {2}, number = {10}, pages = {1-12}, year = {2019}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {Managing customer relationships explains how to create a successful system and execute it to manage customer communications from the start and initial execution of such a system to maintain it at different times. More market orientation in banks creates value for the market and customers and the banks itself, as well as higher values than competitors, which brings better performance for the bank. Therefore, the present study aimed to investigate the effect of customer relationship management on market capitalism in the cities of Ardebil. The open time in this research is 96 years of operation. Sampling was done by simple random method. The final sample size was estimated after distribution and final collection of 235 employees of Ardabil bank. It is worthwhile to use the Cronbach alpha to assess the reliability of the questionnaires It should be noted that the variables of this research were calculated and classified by Excel 2010 software and also, structural equations were calculated using the Lisrel software to estimate the research model. The results showed that all dimensions of customer relationship management on market orientation have a positive and significant effect. In other words, by improving the improved management of banks with the client, the advantage of using market orientation also has to increase.}, keywords = {Customer Relationship Management,Market Orientation,Banks}, title_fa = {بررسی تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر بازار گرایی بانک‌ها}, abstract_fa = {مدیریت ارتباطات مشتری، چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و اجرای آن را برای مدیریت ارتباطات مشتریان از شروع و اجرای اولیه یک چنین سیستمی تا نگهداری آن در زمان‌های مختلف را بیان می‌کند. از طرفی بازار گرایی بیشتر در بانک‌ها، به خلق ارزش‌هایی برای بازار و مشتریان و خود بانک‌ها و نیز ارزش‌هایی برتر نسبت به رقبا، منجر می‌شود که این امر عملکرد بهتر برای بانک را به ارمغان می‌آورد. ازاین‌رو تحقیق حاضر باهدف بررسی تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر بازار گرایی بانک‌های شهرستان اردبیل صورت پذیرفت. باز زمانی مدنظر در این تحقیق سال عملکرد 96 می‌باشد همچنین نمونه‌گیری به روش تصادفی ساده بوده و حجم نمونه نهایی بعد از توزیع و جمع‌آوری نهایی پرسش‌نامه 235نفر از کارکنان بانک شهر اردبیل برآورد شده است شایان‌ذکر است برای سنجش پایایی پرسش‌نامه‌ها از آلفای کرونباخ استفاده خواهد شد. لازم به ذکر است که متغیرهای این پژوهش با نرم‌افزار Excelنسخه 2010محاسبه و طبقه‌بندی‌شده و همچنین برای برآورد مدل تحقیق از معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزارLisrel صورت پذیرفت. نتایج نشان داد که تمامی ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری بر بازار گرایی تأثیر مثبت و معناداری دارد به عبارتی با افزایش بهبود روابط مدیریت‌شده بانک‌ها با مشتری، مزیت استفاده از بازار گرایی نیز افزایش می‌باید.}, keywords_fa = {مدیریت ارتباط با مشتری,بازار گرایی,بانک‌ها}, url = {https://www.jamv.ir/article_90748.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_90748_69b89ab21ee51f15a2319b2dffe37ea7.pdf} }