@article { author = {ahmadian, dama}, title = {The survey the Impact of Market-Orientation and Its dimensions on the Performance of Pasargad Insurance Companies in Tehran}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {2}, number = {9}, pages = {40-48}, year = {2019}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {The turmoil of the business process has led companies to use different tendencies to increase their market performance. Market orientation is a concept that encompasses all organizations. Therefore, the present study examines the impact of market orientation and its dimensions on the performance of Pasargad insurance companies in Tehran. In this research, the effect of market orientation dimensions such as customer orientation, competitiveness and segmentation coordination have been investigated on the performance of insurance companies. The present study is a descriptive, descriptive, descriptive, descriptive, descriptive, descriptive, descriptive-correlative study. According to the Cochran formula, 384 people were sampled and distributed by non-random sampling method between customers of Pasargad insurance companies in Tehran and completed by completing.Data collection was done by questionnaire. The research model was conducted based on structural equation and LISREL software. The results showed that market orientation has a significant effect on the company's performance and the impact of customer orientation, competitiveness and inter-sectoral coordination were confirmed with a coefficient of 0.674, 0.565, and 429.0, respectively.}, keywords = {Market-Orientation,Customerism,Competitiveness,Intergenerational coordination,Performance of Insurance Companies}, title_fa = {بررسی تأثیر بازارگرایی و ابعاد آن بر عملکرد شرکتهای بیمه پاسارگاد در شهر تهران}, abstract_fa = {آشفتگی روند تجاری، سبب شده که، شرکت‌ها از گرایش‌های مختلفی برای افزایش عملکرد خود در بازار استفاده ‌کنند. بازارگرایی یک مفهومی است که تمام سازمانها را در بر میگیرد از این رو پژوهش حاضر به بررسی تأثیر بازارگرایی و ابعاد آن بر عملکرد شرکتهای بیمه پاسارگاد در شهر تهران می پردازد در این پژوهش تأثیر ابعاد بازارگرایی از قبیل مشتری گرایی، رقابت گرایی و هماهنگی بخشی نیز بر عملکرد شرکتهای بیمه بررسی‌شده است. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف، کاربردی و ازلحاظ روش گردآوری داده توصیفی، از نوع همبستگی است. بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه 384 نفر به دست آمد که به روش نمونه‌گیری غیر تصادفی در دسترس بین مشتریان شرکت‌های بیمه پاسارگاد در شهر تهران توزیع و به‌صورت تکمیل‌شده جمع‌آوری گردید. گردآوری داده‌های موردنیاز با پرسشنامه انجام گرفت. آزمون مدل پژوهش بر اساس روش معادلات ساختاری و نرم‌افزار LISREL انجام گرفت. نتایج نشان داد که بازارگرایی بر عملکرد شرکت تاثیر معناداری دارد و تاثیر مشتری گرایی، رقابت گرایی و هماهنگی بین بخشی به ترتیب با ضریب مسیرهای 674/۰، 565/۰، 429/۰تایید شد.}, keywords_fa = {بازارگرایی,مشتری گرایی,رقابت گرایی,هماهنگی بین بخشی,عملکرد شرکتهای بیمه}, url = {https://www.jamv.ir/article_89948.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_89948_f7fbdc59c838ee78c7580d5f7a5bb3ac.pdf} }