@article { author = {kargar, Hamed and zanganeh, somayeh}, title = {The impact of business strategy on the relationship between risk taking and company value}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {1}, number = {3}, pages = {14-27}, year = {2018}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {This research studies the impact of business strategy on the relationship between risk taking and company value. The present research is applied in terms of purpose and is a methodology of the type of causal research (post event). The statistical population of the study was all companies accepted in Tehran Stock Exchange. Using systematic elimination sampling, 125 companies were selected as research sample and studied in a 7-year period between 2011-2011. The method used to collect information is library and to test the hypotheses, multiple regression has been used with the panel data model. The results of the research show that there is a positive and significant relationship between risk taking and company value, and also business strategy (defensive) has a direct and significant relationship between risk taking and company value. But the impact of business strategy (aggressive) on the relationship between risk taking and company value is inversely significant.}, keywords = {Business strategy,Risk Taking,Firm Value}, title_fa = {تاثیر استراتژی کسب و کار بر رابطه بین ریسک پذیری و ارزش شرکت}, abstract_fa = {این پژوهش به بررسی تاثیر استراتژی کسب و کار بر رابطه بین ریسک پذیری و ارزش شرکت می‌پردازد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از بعد روش‌شناسی از نوع تحقیقات علّی (پس رویدادی) می‌باشد. جامعه آماری پژوهش، کلیه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد و با استفاده از روش نمونه‌گیری حذف سیستماتیک، 125 شرکت به عنوان نمونه پژوهش انتخاب و در دوره‌ی زمانی 7 ساله بین سال‌های 1390 تا 1396 مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند. روش مورد استفاده جهت جمع‌آوری اطلاعات، کتابخانه‌ای بوده و برای آزمون فرضیه‌ها از رگرسیون چندگانه با الگوی داده‌های تابلویی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که بین بین ریسک پذیری و ارزش شرکت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و نیز استراتژی کسب و کار (تدافعی) بر رابطه بین ریسک پذیری و ارزش شرکت تأثیر مستقیم و معنادار دارد. ولی تاثیر استراتژی کسب و کار (تهاجمی) بر رابطه بین ریسک پذیری و ارزش شرکت معکوس و معنادار است.}, keywords_fa = {استراتژی کسب و کار,ریسک پذیری,ارزش شرکت}, url = {https://www.jamv.ir/article_76732.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_76732_1ea70dcffddfa7fdb2b6ea61f9390e8f.pdf} }