@article { author = {Zolfaghari, Mehdi and Ashori Khatibi, Negin}, title = {The Impact of Corporate Social Responsibility on Competitive Success in Companies listed on Tehran Stock Exchange}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {1}, number = {2}, pages = {54-67}, year = {2018}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {The goal of this research is to analyze the effect of corporate social responsibility(CSR) to product market competition success. Due to this goal , we have used a sample of 92 companies from accepted companies at Tehran Stock Exchange and have analyzed the consequents of CSR and high performance CSR to product market competition through data gathering of this research that are related to the years of study between 2009 and 2015. This research is made of 3 hypotheses. First, there is significant relation between CSR and product market competition success, and second there is a significant relation between CSR and financial performance, and third there is a significant relation between CSR in high level financial performance corporations and product market competition. The result of first hypothesis showed that there is no relation between CSR and product market competition success and the result of second hypothesis showed that there is a significant relation between CSR and financial performance. And the result of third hypothesis showed that there is no relation between CSR in high level financial performance corporations and product market competition.}, keywords = {corporate social responsibility (CSR),high level financial performance,product market competition}, title_fa = {تاثیر گزارشگری مسئولیت اجتماعی (CSR) بر موفقیت رقابتی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران}, abstract_fa = {هدف از این پژهش بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و عملکرد مالی بر موفقیت رقابتی شرکت‌ها می‌باشد. به همین منظور نمونه‌ای به حجم 92 شرکت از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را انتخاب کرده و با جمع‌آوری داده‌های مربوط به پژوهش در طی سال‌های 1388 الی 1394 اقدام به بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و عملکرد مالی بر موفقیت رقابتی از دیدگاه سرمایه‌گذاران و اعتباردهندگان بازار سهام نمودیم. در این راستا سه فرضیه کلی مبنی بر وجود ارتباط معنی‌دار بین مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و مسئولیت اجتماعی شرکت‌های دارای عملکرد مالی قوی بر موفقیت رقابتی مطرح گردید. نتیجه پژوهش حاکی از عدم وجود ارتباط معنی‌دار بین مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و مسئولیت اجتماعی شرکت‌های دارای عملکرد مالی قوی با موفقیت رقابتی می‌باشد. ولی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با عملکرد مالی آنها رابطه مستقیم و معنی‌داری دارد.}, keywords_fa = {مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها,مسئولیت اجتماعی شرکت‌های دارای عملکرد مالی قوی,موفقیت رقابتی}, url = {https://www.jamv.ir/article_75363.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_75363_47944665bffd8926b7d84e9b10120f71.pdf} }