@article { author = {gerami, amaneh and hamid, sabehe and ghaforian, atefeh}, title = {The effect of knowledge management on intellectual capital, social capital and company innovation}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {5}, number = {69}, pages = {17-36}, year = {2022}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {Investigating the impact of knowledge management on the intellectual capital, social capital and innovation of the company, first, the statistical description of the data obtained from the implementation of the questionnaire is discussed, and then the proposed hypotheses are tested. In order to describe the mentioned data, the mean, standard deviation, minimum, maximum, frequency and percentage indicators were calculated using SPSS software, and at the inferential level, confirmatory factor analysis and structural equation modeling (SEM) were used using Lisrel software to check the hypotheses. .The findings show that knowledge management has a positive and significant relationship between intellectual capital and social capital. Knowledge management has a significant impact on innovation. However, intellectual capital and social capital have a significant impact on innovation. On the other hand, knowledge management through the mediation of intellectual capital and social capital has a positive and significant effect on innovation. The value of this article includes concepts for the development of knowledge management and intellectual and social capital that leads to innovation in manufacturing companies. Knowledge management can improve a firm's innovation performance if it is shared and applied effectively.This paper addresses an important issue and the findings may be used by professionals and managers or others interested in advancing knowledge management that leads to innovation.}, keywords = {Knowledge Management,intellectual capital,Social Capital,Innovation,management process}, title_fa = {تاثیر مدیریت دانش بر سرمایه فکری، سرمایه اجتماعی و نوآوری شرکت}, abstract_fa = {بررسی تاثیر مدیریت دانش بر سرمایه فکری، سرمایه اجتماعی و نوآوری شرکت ابتدا به توصیف آماری داده‌های حاصل از اجرای پرسشنامه پرداخته شده و سپس فرضیه‌های مطرح‌شده مورد آزمون قرار می‌گیرد. به‌منظور توصیف داده‌های مذکور با استفاده از نرم‌افزار SPSS شاخص‌های میانگین، انحراف معیار، مینیمم، ماکسیمم، فراوانی و درصد محاسبه گردید و در سطح استنباطی جهت بررسی فرضیه‌ها، تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری (SEM) با استفاده از نرم‌افزار لیزرل بکار برده می‌شود.یافته ها نشان می دهد که مدیریت دانش بین سرمایه فکری و سرمایه اجتماعی رابطه مثبت و معناداری دارد. مدیریت دانش تأثیر معناداری بر نوآوری داشته. با این حال، سرمایه فکری و سرمایه اجتماعی بر نوآوری تأثیر بسزایی دارند. از سوی دیگر مدیریت دانش با میانجیگری سرمایه فکری و سرمایه اجتماعی بر نوآوری تأثیر مثبت و معناداری دارد. ارزش این مقاله شامل مفاهیمی برای توسعه مدیریت دانش و سرمایه فکری و اجتماعی است که منجر به نوآوری در شرکت های تولیدی می شود. مدیریت دانش می تواند عملکرد نوآوری یک شرکت را بهبود بخشد، اگر به اشتراک گذاشته شود و به طور موثر به کار گرفته شود. این مقاله به موضوع مهمی می پردازد و یافته ها ممکن است توسط متخصصان و مدیران یا افراد دیگری که علاقه مند به پیشبرد مدیریت دانش است که منجر به نوآوری می شود مورد استفاده قرار گیرد.}, keywords_fa = {مدیریت دانش,سرمایه فکری,سرمایه اجتماعی,نوآوری,فرآیند مدیریت}, url = {https://www.jamv.ir/article_163476.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_163476_00d2a74b8292f3f88ce8188afb2970af.pdf} }