@article { author = {ghahraman nejad, javad}, title = {Investigating the Impact of Social Media Interactions on Purchasing Intent and Customer Behavioral Interaction with Emphasis on Source and Content Factors}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {5}, number = {62}, pages = {1-8}, year = {2022}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {The aim of this study was to investigate the effect of social media interactions on shopping intentions and customer behavioral interaction with emphasis on source and content factors. This research is applied in terms of purpose and descriptive-analytical method with a quantitative approach. The statistical population of the study was the customers of Ofogh Kourosh chain stores in Tabriz. 200 people were selected as the sample using the Morkan-Krejcie formula by random sampling method. In this study, SPSS software was used to analyze the findings and stepwise regression analysis test was used to test the hypotheses. The results showed that social media interactions with a confidence level of 95 and p <0.05 have a positive and significant effect on purchasing intent and behavioral interaction of customers. Based on the first hypothesis of the research: "Social media interactions on the results showed that the relationship between the components of social media interactions with the intention of customers to buy was significant. That is, the higher a person's score on the components of social media interactions, the more they intend to buy. Also, according to the second hypothesis, social media interactions have a positive and significant effect on customer behavioral interaction.}, keywords = {Social media interactions,intent to buy,customer behavioral interaction,source and content}, title_fa = {بررسی تأثیر تعاملات رسانه های اجتماعی بر قصد خرید و تعامل رفتاری مشتریان با تأکید بر عوامل منبع و محتوا}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر تعاملات رسانه های اجتماعی بر قصد خرید و تعامل رفتاری مشتریان با تأکید بر عوامل منبع و محتوا انجام شد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی-تحلیلی با رویکردی کمی می باشد. جامعه آماری پژوهش مشتریان فروشگاه های زنجیره ای افق کورش در شهر تبریز بودند که تعداد 200 نفر با استفاده از فرمول مورکان-کرجسی با روش نمونه گیری تصادفی به عنوان افراد نمونه انتخاب شدند. در این پژوهش جهت تحلیل یافته ها از نرم افزار spss و جهت بررسی فرضیه ها نیز از آزمون تحلیل رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که تعاملات رسانه های اجتماعی با سطح اطمینان 95 و p<0.05 تأثیر مثبت و معناداری بر قصد خرید و تعامل رفتاری مشتریان دارد. براساس فرضیه اول پژوهش: «تعاملات رسانه های اجتماعی بر نتایج نشان داد که رابطه بین مولفه های تعاملات رسانه های اجتماعی با قصد خرید مشتریان معنادار بوده ست. یعنی هرچه نمره فرد در مولفه های تعاملات رسانه های اجتماعی بیشتر باشد قصد خرید وی نیز بیشتر خواهد بود. همچنین بر اساس فرضیه دوم تعاملات رسانه های اجتماعی بر تعامل رفتاری مشتریان تأثیر مثبت و معناداری دارد.}, keywords_fa = {تعاملات رسانه های اجتماعی,قصد خرید,تعامل رفتاری مشتریان,منبع و محتوا}, url = {https://www.jamv.ir/article_151070.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_151070_c4480c14d84de06a849b2a864661cb63.pdf} }