@article { author = {Ghosoori, Ali}, title = {Investigating the position of knowledge management in achieving the goals of the organization}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {5}, number = {57}, pages = {146-153}, year = {2022}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {In the present organizations, knowledge is considered as one of the most important assets and its management is important. Knowledge management is the process of identifying, transferring, using and retaining knowledge in an organization. In this review study, which was conducted in 1400, the articles indexed in the databases of SID, Megiran, Iranodak, and Google Scholar were used. The collection of articles reviewed included 38 articles and the keywords used in the above articles included the following keywords: knowledge management, employees, knowledge creation, information. Articles in which the sample size was unclear and the method of implementation was not well defined were removed from the study process. Articles whose full text was not available were also excluded from the study. The results showed that the implementation of knowledge management correctly and in accordance with the planned processes, in addition to achieving effectiveness and increasing efficiency, leads to the development of the organization and the organization can operate successfully in complex competitive environments.}, keywords = {Knowledge Management,Employees,knowledge creation,Information}, title_fa = {بررسی جایگاه مدیریت دانش در تحقق اهداف سازمان}, abstract_fa = {در سازمان های حاضر، دانش به عنوان یکی از مهمترین سرمایه ها تلقی شده و مدیریت آن حائز اهمیت می باشد. مدیریت دانش، فرایند شناسایی، انتقال ، استفاده و نگهداشتن دانش در سازمان است. در این مطالعه مروری که در سال 1400 انجام شده است از مقالات نمایه‌ شده در پایگاه‌های اطلاعاتی اس.آی.دی، مگیران، ایران‌داک، گوگل‌اسکالر استفاده شده است. مجموعه مقالات بررسی‌شده شامل 38 مقاله و کلمات کلیدی به کار رفته در مقالات فوق شامل این کلید واژه ها بود: مدیریت دانش، کارکنان، خلق دانش، اطلاعات. مقالاتی که حجم نمونه در آنها نامشخص و نحوه اجرا در آنها به خوبی مشخص نشده بود در روند مطالعه حذف شدند. همچنین مقالاتی که متن کامل آن‌ها در دسترس نبود نیز از مطالعه حذف گردیدند. نتایج تحقیق نشان داد که اجرای مدیریت دانش به شکل صحیح و مطابق با فرایند های برنامه ریزی شده، علاوه بر تحقق اثربخشی و افزایش کارایی، موجب پیشرفت سازمان شده و سازمان در سایه آن می تواند در محیط های پیچیده رقابتی موفق عمل نماید.}, keywords_fa = {مدیریت دانش,کارکنان,خلق دانش,اطلاعات}, url = {https://www.jamv.ir/article_148651.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_148651_c391c91e9045f1366bf897ea6f91006a.pdf} }