@article { author = {ghezelbash, ali}, title = {Investigating the effect of sustainable marketing activities, brand image on customer loyalty with the mediating role of customer satisfaction and trust (Central Insurance Organization)}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {4}, number = {50}, pages = {42-49}, year = {2021}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {This study was conducted to investigate the impact of sustainable marketing activities, brand image on customer loyalty with the mediating role of customer satisfaction and trust in Central Insurance. The present study is a fully applied study in terms of its purpose. It is also a descriptive-survey research in terms of nature and method, and it is a causal research because it tests the effect of independent variables on the dependent. The statistical population of this study was all customers of Tabriz Central Insurance Organization, from which a sample of 385 members was selected by simple random sampling. The data collection tool of this research was standard and researcher-made questionnaires that their validity and reliability have been tested and proven in the research process. In order to test the hypotheses of this research, the structural equation model was used. The results of testing the hypotheses showed that sustainable marketing activities affect the brand image. Brand image affects customer satisfaction. Brand image affects customer trust. But the brand image did not affect customer loyalty. Customer satisfaction also affected customer loyalty. In addition, the results showed that customer trust had an effect on customer loyalty.}, keywords = {Sustainable marketing activities,Brand Image,customer loyalty,Customer Satisfaction,customer trust}, title_fa = {بررسی تاثیر فعالیت های بازاریابی پایدار، تصویر برند بر وفاداری مشتری با نقش میانجی رضایت و اعتماد مشتری (سازمان بیمه مرکزی)}, abstract_fa = {این تحقیق به منظور بررسی بررسی تاثیر فعالیت های بازاریابی پایدار، تصویر برند بر وفاداری مشتری با نقش میانجی رضایت و اعتماد مشتری در بیمه مرکزی انجام شده است. مطالعه‌ی حاضر به لحاظ هدفی که دارد، یک مطالعه‌ی کاملاً کاربردی است. همچنین به لحاظ ماهیت و روش نیز در زمره‌ی تحقیقات توصیفی ـ پیمایشی جای می‌گیرد و به دلیل اینکه تأثیر متغیرهای مستقل بر وابسته را آزمون می‌کند، یک تحقیق علّی می‌باشد. جامعه‌ی آماری این تحقیق کل مشتریان سازمان بیمه مرکزی بوده‌اند که به روش تصادفی ساده نمونه‌ای به تعداد 385 عضو از میان آنها برگزیده شد. ابزار گردآوری داده‌های این تحقیق پرسشنامه‌‌های استاندارد و محقق ساخته بوده است که در فرایند اجرای تحقیق روایی و پایایی آنها آزمون شده و به اثبات رسیده است. به منظور آزمون فرضیات این تحقیق، از مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیه ها نشان داد فعالیتهای بازاریابی پایدار بر تصویر برند تاثیرگذار است. تصویر برند بر رضایت مشتری تاثیرگذار است. تصویر برند بر اعتماد مشتری تاثیرگذار است. اما تصویر برند بر وفاداری مشتری تاثیرگذار نبود. همچنین رضایت مشتری بر وفاداری مشتری تاثیر گذار بود. علاوه براین، نتایح نشان داد اعتماد مشتری بر وفاداری مشتری تاثیر گذار بود.}, keywords_fa = {فعالیت های بازاریابی پایدار,تصویر برند,وفاداری مشتری,رضایت مشتری,اعتماد مشتری}, url = {https://www.jamv.ir/article_141933.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_141933_39f8d548e6b446a9f773fad721117162.pdf} }