@article { author = {mirsamiei, maryam and Eskadarpur, Behruz and Eidi, Fatemeh}, title = {The influences of brand credibility on consumer purchase Intentions with the mediation of Emotional commitment (Adidas brand)}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {3}, number = {36}, pages = {14-25}, year = {2021}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {There are many different brands in the market, but one brand can not be considered the absolute leader of the whole market. Organizations today believe that only by repeating customer purchases can they achieve long-term profits. One way to replicate customer buying is an emotional commitment to the organization's values, which is achieved through brand credibility. The purpose of this research is studying moderating Role of Emotional commitment for the Relationship between Brand credibility and Consumer purchase of cunsomers Adidas brands in Tehran city. In order to collect data it was benefit from library method and questionnaire. Statistical society of this research is all male and female cunsomers of Adidas brands in Tehran city of 360 persons that were selected by random class sampling method. In order to study research hypothesis and analyze data, it was benefit from descriptive and inferential data and by benefiting SPSS and Amos software. According to the results original hypothesis moderating Role of Emotional commitment for the Relationship between Brand credibility and Consumer purchase of Adidas brands in Tehran city the Subsidiary hypothesis showed significant Relationship between Brand credibility & Consumer purchase. Subsidiary hypotheses showed significant Impact Brand credibility on Consumer purchase. Three Subsidiary hypotheses showed significant impact of Emotional commitment Consumer purchase.}, keywords = {Emotional Commitment,Brand Credibility,Consumer purchase,SEM}, title_fa = {بررسی تاثیر اعتبار نام تجاری بر قصد خرید مصرف کننده با نقش میانجی‌گری تعهد عاطفی مصرف کنندگان شهر تهران برند آدیداس}, abstract_fa = {در بازار نام های تجاری گوناگونی عرضه می شود اما نمی توان به طور مطلق یک نام تجاری را رهبر کل بازار دانست. امروزه سازمان ها بر این باور رسیده اند که تنها با تکرار خرید مشتریان است که قادرند به سود بلند مدت برسند. یکی از راه های تکرار خرید مشتریان تعهد عاطفی به ارزش های سازمان است که این تعهد از طریق اعتبار نام تجاری حاصل می شود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف از نوع کاربردی، از لحاظ نوع روش، توصیفی – پیمایشی هست و هدف آن بررسی تأثیر اعتبار نام تجاری بر قصد خرید مصرف‌کننده با بررسی نقش میانجی‌گری تعهد عاطفی در بین مشتریان برند آدیداس در شهر تهران است. از روش کتابخانه‌ای و پرسشنامه‌ای جهت گردآوری اطلاعات استفاده گردید. جامعۀ آماری، این تحقیق شامل کلیه مشتریان برند آدیداس تهران بود که تعداد آن‌ها با توجه به روش هومن برای مدل یابی معادلات ساختاری تعداد 360 نفر برای نمونه انتخاب گردید و از روش نمونه‌گیری در دسترس برای توزیع پرسشنامه‌ها استفاده گردید. برای بررسی فرضیات تحقیق و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی با کمک نرم‌افزار SPSS و Amos استفاده گردید. با توجه به نتایج مشاهده شد که تعهد عاطفی در تأثیر اعتبار برند بر قصد خرید مصرف‌کننده نقش میانجی دارند نتایج نشان داد اعتبار برند بر قصد خرید مصرف‌کننده تأثیر معنی‌داری دارد و اعتبار برند بر تعهد عاطفی تأثیر معنی‌داری دارد و در نهایت نتایج نشان داد تعهد عاطفی بر قصد خرید مصرف‌کننده تأثیر معنی‌داری دارد.}, keywords_fa = {تعهد عاطفی,اعتبار برند,قصد خرید مصرف‌کننده,معادلات ساختاری}, url = {https://www.jamv.ir/article_128588.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_128588_be4d5e4885e2ed6aca7b7a2adb38ba41.pdf} }