@article { author = {esmaeli, mehdi and bayati, Ahmadreza and Mansurian Tabaee, Saeed and masoudi, mohammad hossein}, title = {the role of perception of employees of organizational support in development of organizational innovation- case study: the branches of Sepah bank in Fars Province}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {3}, number = {31}, pages = {25-44}, year = {2020}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research was to investigate the role of employees’s perception of organizational support in development of organizational innovation in branches of Sepah bank in Fars Province. Research methodology is descriptive correlative. The statistical population of this research is all emploees of Sepah bank branches in Fars, which were 1182 people. the sample size was determined 257 people by using simple pluster sampling and Morgan Table. The instrument for gathering data was 2 standard questionnaires(organizational support & organizational innovation). Sample T-test, structural equation modeling & pearson correlation coefficient were used to analyse the data and test the hypotheses. Findings showed that the employees perception of organizational support in bramches of Sepah bank in Fras was lower than desired level. Product and process innovation were lower than desired level but administrative innovation was in desired level. Finally the results of this research showed that the employees’ perception of organizational support in those branches was positive and significant predictor of organizational innovation in branches of Sepah bank in Fars. So organizational innovation will be increased by improving the employees perception of organizational support in the branches of Sepah bank in Fars Province.}, keywords = {perceived organizational support,Organizational Innovation,product innovation,process innovation,administrative innovation}, title_fa = {نقش ادراک کارکنان از حمایت سازمانی در توسعه نوآوری سازمانی- مطالعه موردی: شعب بانک سپه استان فارس}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف بررسی نقش ادراک کارکنان از حمایت سازمانی در توسعه نوآوری سازمانی در شعب بانک سپه استان فارس انجام گرفت. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل شامل کلیه کارکنان شعب بانک سپه استان فارس به تعداد 1182 نفر بودند. روش نمونه گیری از نوع نمونه گیری خوشه ای ساده و حجم نمونه 257 نفر با استفاده از جدول مورگان و کرجسی تعیین گردید. برای گردآوری داده ها از دو پرسشنامه استاندارد حمایت سازمانی آیزنبرگر، هانتینگنون، هاتچیسون و سوا و پرسشنامه نوآوری سازمانی خیمنز-خیمنز، سنز واله و هرناندز اسپالاردو استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون تی تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون و مدل معادله ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نیز نشان داد که شعب بانک سپه استان فارس از نظر حمایت از کارکنان خود از استاندارد موجود بالاتر عمل کرده اند ولی به سطح مطلوب نرسیده اند. نوآوری سازمانی در دو بعد تولید و فرایند از سطح مطلوب پایین تر بوده و تنها در بعد مدیریتی – اداری در سطح مطلوب قرار دارد. ادراک کارکنان شعب بانک های سپه استان فارس از حمایت سازمانی در این بانک ها، پیش بینی کننده مثبت و معنی دار هر سه بعد تولید، فرایند و مدیریتی_اداری از ابعاد نوآوری سازمانی در شعب بانک های سپه استان فارس می باشد. بنابراین با تقویت ادراک کارکنان شعب بانک های سپه استان فارس از حمایت سازمانی در این بانک ها، نوآوری سازمانی در شعب مربوطه افزایش می یابد.}, keywords_fa = {حمایت سازمانی ادراک شده,نوآوری سازمانی,شعب بانک سپه,نوآوری در تولید,نوآوری در فرایند و نوآوری مدیریتی - ادرای}, url = {https://www.jamv.ir/article_119521.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_119521_74bc6ff8b7e228695d0951c4dbe6fdb2.pdf} }