@article { author = {seyed naghavi, mirali and Sohrabi, Fatemeh}, title = {Mentoring or mentoring? Which type of drug-food business is it?}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {3}, number = {22}, pages = {29-45}, year = {2020}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {Companies hold different types of courses based on their structure, dominant culture and need. There are two common types of training, coaching, and mentoring. The purpose of this paper is to examine the type of training courses used, such as minting or coaching in public corporations, desirable conditions and barriers. This research is applied and descriptive and survey method. The statistical population of this research is public corporations. They were selected by using a cluster probing sampling, two food and pharmaceutical companies, 60 active companies in general, and examined by using all companies. In order to collect data, a researcher-made questionnaire was used to determine the type, desirable situation and barriers of educational courses. Descriptive analysis of data using SPSS software showed that corporate training courses are based on coaching and coaching is also suitable for companies. In conducting company training courses, inadequate coordination between instructor and trained person, lack of time and commitment, low level of authority, negative attitudes toward inadequate educators, and inadequate understanding of training courses with the highest percentage as barriers to training.}, keywords = {Coaching,Mentoring,Current status to training courses,Desire situation to training courses,Barriers to training courses}, title_fa = {مربی‌گری یا منتورینگ؟ گرایش شرکت‌های غذایی- دارویی به کدام نوع است؟}, abstract_fa = {شرکت ها انواع متفاوتی از دوره های آموزشی را بر اساس ساختار، فرهنگ غالب و نیاز، برگزار می کنند. دو نوع رایج از آموزش، مربی‌گری و منتورینگ است. هدف از این مقاله بررسی نوع دوره‌های آموزشی به کار گرفته‌شده اعم از منتورینگ یا مربی‌گری در شرکت‌های سهامی عام، وضعیت مطلوب و موانع آن می‌باشد. این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی و به روش پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق را شرکت‌های سهامی عام تشکیل می‌دهند که با استفاده از نمونه‌گیری احتمالی خوشه‌ای، دو صنعت غذایی و دارویی که 60 شرکت فعال در سهامی عام را تشکیل می‌دهند انتخاب شدند و با استفاده از تمام شماری کلیه شرکت‌ها موردبررسی قرار گرفتند. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته در تعیین نوع، وضع مطلوب و موانع دوره‌های آموزشی استفاده گردید. تجزیه‌وتحلیل توصیفی داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS نشان داد که دوره‌های آموزشی شرکت‌ها مبتنی بر مربی‌گری است و وضع مطلوب و مناسب برای شرکت‌ها نیز مربی‌گری است. در برگزاری دوره‌های آموزشی شرکت‌ها، هماهنگی نامناسب بین آموزش‌دهنده و فرد تحت تعلیم، عدم زمان و تعهد کافی، حمایت کم مقامات، نگرش منفی به افراد تحت تعلیم و درک نامناسب از دوره‌های آموزشی با بیشترین درصد به‌عنوان موانع دوره‌های آموزشی قرارگرفته است.}, keywords_fa = {مربی‌گری,منتورینگ,وضع جاری دوره‌های آموزشی,وضع مطلوب دوره‌های آموزشی,موانع دوره‌های آموزشی}, url = {https://www.jamv.ir/article_105533.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_105533_95c9373869fdcbf6a00259e1ec4d6b1b.pdf} }