@article { author = {ghezelbash, ali}, title = {Investigating the relationship between perceived employee support and organizational citizenship behavior during the corona}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {4}, number = {52}, pages = {1-15}, year = {2022}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {This study examines the relationship between perceived employee support and organizational citizenship behavior during the corona. Providing organizational citizenship behavior in organizations is one of the main functions of the goals of departments and managers of organizations. On the other hand, the emergence of the corona debate as well as the resulting challenges in organizations has led to the emergence of inadequacies in the provision of organizational services. These changes and transformations of the form of work from physical presence in offices to telecommuting and providing services online are among these transformations. In such a situation, many organizations were forced to reshuffle due to their problems, and this situation has doubled the amount of stress that the organization has on employees. One of the solutions to this problem can be seen in the perceived support of employees. This research tries to investigate the relationship between these two components through quantitative research methodology. Therefore, the aim of the present study was to investigate the relationship between perceived employee support and organizational citizenship behavior during the corona. This research is applied in terms of purpose. In terms of research method, survey method was used. In the theoretical part, in order to collect the required information according to the research topic, the library method was used. Field data were collected by distributing a questionnaire among central insurance employees. The results showed that perceived organization has a positive and direct effect on organizational citizenship behavior during the corona.}, keywords = {perceived support,organizational citizenship behavior,Corona era}, title_fa = {بررسی ارتباط حمایت ادراک شده کارکنان با رفتار شهروندی سازمانی در دوران کرونا}, abstract_fa = {این پژوهش به بررسی ارتباط حمایت ادراک شده کارکنان با رفتار شهروندی سازمانی در دوران کرونا می پردازد. ارائه رفتار شهروندی سازمانی در سازمان ها یکی از اصلی ترین تابع اهداف ادارات و مدیران سازمان هاست. از سوی دیگر بروز بحث کرونا و همچنین چالش های ناشی از آن در سازمان ها باعث شده است تا شاهد بروز نارسایی هایی در ارائه خدمات سازمانی باشیم. از جمله تغییر و دگرگونی شکل کار از حضور فیزیکی در ادارات به دور کاری و ارائه خدمات به صورت آنلاین از جمله این دگرگونی هاست. در چنین وضعیتی بسیاری از سازمان ها به واسطه مشکلات خود ناچار به تعدیل نیرو کردند و این وضعیت میزان استرس حاکم بر سازمان را بر روی کارمندان دو چندان کرده است. یکی از راهکارهای مواجهه با این مساله را می توان در حمایت ادراک شده کارکنان مشاهده نمود. این پژوهش می کوشد تا از طریق روش شناسی کمی تحقیق به بررسی ارتباط میان این دو مولفه بپردازد. بنابراین هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط حمایت ادراک شده کارکنان با رفتار شهروندی سازمانی در دوران کرونا می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی است. از نظر روش پژوهش، از روش پیمایشی استفاده شد. در بخش نظری به منظور جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز با توجه به موضوع پژوهش از روش کتابخانه‌ای استفاده شد. داده‌های میدانی پژوهش از طریق توزیع پرسش‌نامه بین کارکنان بیمه مرکزی جمع‌آوری شد. نتایج نشان داد سازمانی ادراک شده تاثیر مثبت و مستقیمی بر رفتار شهروندی سازمانی در دوران کرونا دارد.}, keywords_fa = {حمایت ادراک شده,رفتار شهروندی سازمانی,دوران کرونا}, url = {https://www.jamv.ir/article_142492.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_142492_f41ada55774f62867f6dacc11543015c.pdf} } @article { author = {siahvoshi, mehdi}, title = {The effect of managers with foreign experience on tax avoidance}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {4}, number = {52}, pages = {16-27}, year = {2022}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {The aim of this study was to investigate the effect of managers with foreign experience on tax avoidance in companies listed on the Tehran Stock Exchange. Therefore, for this study, the financial statements of 144 companies in the period 1399-1392 have been collected. Multivariate regression with combined data was used to test the hypotheses. The results of the hypothesis test showed that the external experience of managers has a significant and inverse effect on corporate tax avoidance.Managers with foreign experience, tax avoidance, effective tax rates}, keywords = {Managers with foreign experience,Tax Avoidance,effective tax rates}, title_fa = {تأثیر مدیران با تجربه خارجی بر اجتناب مالیاتی}, abstract_fa = {هدف این پژوهش مطالعۀ‌ تأثیر مدیران با تجربه خارجی بر اجتناب مالیاتی در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس‌ اوراق بهادار تهران است که با توجه به این تحقیق در گروههای تجاری مقایسه می شود شرکتهای فاقد عضو در گروه تجاری نیز حذف شدند. بنابراین لازم برای این پژوهش از صورت‌های مالی 144 شرکت در دوره‌ زمانی 1399-1392 گردآوری شده است. برای آزمون فرضیه‌ها از رگرسیون چند‌متغیره با داده‌های ترکیبی استفاده شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیه نشان داد تجربه خارجی مدیران بر اجتناب مالیاتی شرکتها تاثیر معکوس و معنی داری دارد.}, keywords_fa = {مدیران با تجربه خارجی,اجتناب مالیاتی,نرخ موثر مالیاتی}, url = {https://www.jamv.ir/article_142493.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_142493_5d6da93b037cf30334f2d539aeacfd3e.pdf} } @article { author = {mashhadi ali pouri, vahid}, title = {The relationship between the debt contract and the speed of adjustment of the capital structure}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {4}, number = {52}, pages = {28-44}, year = {2022}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {Usually, companies deviate from their target capital structure And may only take time to adjust their capital structure The benefits of this adjustment are more than its cost. The purpose of this study is to investigate the relationship between debt contract with two indicators (long-term debt to total assets) and (total debt to equity) with the speed of capital structure adjustment.To achieve this goal, a sample of 102 companies listed in Tehran Stock Exchange was selected using systematic elimination method.And have been tested over a period of eight years from 2009-2014. This research consists of a main hypothesis and two sub-hypotheses that have been tested using the generalized torque regression method. The results of the hypothesis test showed that after adding the index (long-term debt to total assets) to the original model Dang et al. (2012), the rate of capital structure adjustment was 10% and after adding the index (total debt to equity) Has increased to 6%, which confirms both the hypothesis.}, keywords = {Debt Contracts,Capital structure,Capital Adjustment Rate,Generalized Torque Regression}, title_fa = {ارتباط بین قرارداد بدهی و سرعت تعدیل ساختار سرمایه}, abstract_fa = {معمولاً شرکتها از ساختار سرمایة هدف شان انحراف دارند و ممکن است تنها زمانی برای تعدیل ساختار سرمایه خود اقدام کنند که مزایای این تعدیل بیش از هزینه های آن باشد. هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین قرارداد بدهی با دو شاخص (بدهی بلند مدت به کل دارائی ها) و (کل بدهی به حقوق صاحبان سهام) با سرعت تعدیل ساختار سرمایه می باشد. جهت نیل به این هدف یک نمونه 102 تائی از شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از روش حذف سیستماتیک انتخاب گردیدند و در یک دوره هشت ساله از سال 1388-1395 مورد آزمون قرار گرفته اند. این پژوهش شامل یک فرضیه اصلی و دو فرضیه فرعی می باشد که با استفاده از روش رگرسیون گشتاور تعمیم یافته مورد آزمون قرار گرفته اند. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان داد پس از افزودن شاخص (بدهی بلند مدت به کل دارائی ها) به مدل اولیه دانگ و همکاران (2012) سرعت تعدیل ساختار سرمایه به اندازه 10% و پس از افزودن شاخص (کل بدهی به حقوق صاحبان سهام) به مدل مذکور 6% افزایش یافته است که نشان دهنده تائید هر دو فرضیه فرعی می باشد.}, keywords_fa = {قرارداد بدهی,ساختار سرمایه,سرعت تعدیل ساختار سرمایه,رگرسیون گشتاور تعمیم یافته}, url = {https://www.jamv.ir/article_142494.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_142494_8c0a77265f8825725863e252d855f0e7.pdf} } @article { author = {ghanbarzadeh, manijheh}, title = {Impact of normal and abnormal audit costs on financial constraints}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {4}, number = {52}, pages = {45-60}, year = {2022}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {The audit process plays an essential role in financial reporting because it increases the reliability, credibility and overall quality of accounting information. Therefore, financial reporting is of primary importance for assessing creditors' ability to repay a company's debts. Thus, high-quality auditing reduces skepticism, gains the trust of capital providers in financial statements, and affects companies' access to finance. In addition, non-audit costs due to the effects of knowledge overflow indicate higher accounting quality and high quality of a company's accounting system. Therefore, the purpose of this study is to investigate whether normal and abnormal audit costs affect financial constraints. The statistical population of companies listed on the Tehran Stock Exchange between 1390 and 1390 and using the information of 118 companies and multivariate linear regression method was tested to hypothesis that the test results showed that the variable of normal and abnormal audit costs have a significant relationship with financial constraints. . In other words, normal and abnormal audit costs have a significant effect on financial constraints.}, keywords = {Normal audit cost,unusual audit cost,Financial Constraints}, title_fa = {تاثیر هزینه عادی و غیرعادی حسابرسی بر محدودیت مالی}, abstract_fa = {فرایند حسابرسی نقش اساسی در گزارشگری مالی ایفا می‌کند، زیرا قابلیت اطمینان، اعتبار و کیفیت کلی اطلاعات حسابداری را افزایش می‌دهد. بنابراین، گزارش مالی برای ارزیابی اعتباردهندگان از توانایی بازپرداخت بدهی‌های شرکت از اهمیت اولیه‌ای برخوردار است. بنابراین ، حسابرسی با کیفیت بالا شک را کاهش می‌دهد ، اعتماد ارائه دهندگان سرمایه را به صورت‌های مالی جلب می‌کند و بر دسترسی شرکت‌ها به منابع مالی تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، هزینه‌های غیر حسابرسی به دلیل اثرات سرریز دانش، نشان دهنده کیفیت حسابداری بیشتر است و کیفیت بالای سیستم حسابداری یک شرکت است از این رو هدف این تحقیق بررسی این موضوع است که آیا هزینه‌های عادی و غیرعادی حسابرسی بر محدودیت مالی تاثیر دارد؟ جامعه آماری شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بین سال‌های 1390 تا 1399 و با استفاده از اطلاعات 118 شرکت و روش رگرسیون خطی چند متغیره به آزمون فرضیه پرداخته شد که نتایج آزمون نشان داد متغیر هزینه عادی و غیرعادی حسابرسی رابطه معنادار با محدودیت مالی دارد. یعنی به عبارتی هزینه عادی و غیرعادی حسابرسی بر محدودیت مالی تأثیر معناداری دارد.}, keywords_fa = {هزینه عادی حسابرسی,هزینه غیرعادی حسابرسی,محدودیت مالی}, url = {https://www.jamv.ir/article_142500.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_142500_5e9c2ef6bb01359674a51ab15b249ede.pdf} } @article { author = {razmanesh, fatemeh and nabizadeh, seyed aref}, title = {The impact of market competition in the relationship between CEO power and company risk}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {4}, number = {52}, pages = {61-75}, year = {2022}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {Risk is anything that threatens the present or future of an enterprise, institution, or organization. Risk is an integral part of all business activities, and its effective management not only helps the company prevent financial problems, but also improves the decision-making process. One of the factors influencing company risk is the power of managers. Managers play a key role in advancing the goals of the organization. Undoubtedly, power is one of the ways in which a manager can influence the behavior of her followers. In other words, power is an essential feature of a manager's role and provides the basis for her effectiveness in the organization. According to agency theory, there is a conflict of interest between shareholders and managers. Shareholders prefer higher risk because, if the risky projects perform well, they will receive a good return and, if unsuccessful, will face limited losses. However, managers are risk averse because their financial wealth is tied to the company. Competition in the product market is a powerful penetrator for overcoming the problem of agency between shareholders and managers and increases the effort and motivation of managers to take risks. Strong management in the tough competition of the product market improves financial performance and makes the best decisions for the future. Because the profit margin in competitive markets is low, competition in the market may force a strong CEO to take a risk-taking decision by taking risky decisions. This study examines the impact of competition in the market on the relationship between CEO power and corporate risk. For this purpose, a sample of 124 companies listed on the Tehran Stock Exchange during the period 2012-2017 was selected and tested. For this purpose, to measure the risk of companies, non-systematic risk (standard deviation of market model error), power of the CEO, the standard of the CEO's tenure and competition in the product market, Herfindal-Hirschman index have been used. The results of this study indicate that the power of the CEO has a positive and significant effect on the risk of companies, which means that increasing the risk of the CEO will increase the risk of companies and competition in the product market has a Positive and significant effect on the relationship between CEO power and company risk.}, keywords = {Market Competition,CEO power,Corporate Risk,Herfindahl-Hirschman Index}, title_fa = {اثر رقابت در بازار بر رابطه بین قدرت مدیرعامل و ریسک شرکت‌}, abstract_fa = {ریسک عبارت است از هر چیزی که حال یا آینده دارایی یا توان کسب درآمد شرکت، مؤسسه یا سازمانی را تهدید کند. ریسک بخش جدایی‌ناپذیر از تمامی فعالیت‌های تجاری است و مدیریت اثربخش آن، نه‌تنها در رابطه با پیشگیری از مشکلات مالی به شرکت کمک می‌کند، بلکه فرآیند تصمیم‌گیری را نیز بهبود می‌بخشد. یکی از عوامل مؤثر بر ریسک شرکت، قدرت مدیران می‌باشد. مدیران نقش اساسی در پیشبرد اهداف سازمان دارند. بدون شک قدرت یکی از راه‌هایی است که با آن مدیر می‌تواند در رفتار پیروان خود نفوذ کند. به عبارتی، قدرت ویژگی اساسی نقش یک مدیر بوده و زمینه اثربخشی او را در سازمان فراهم می‌سازد. طبق نظریه نمایندگی، بین سهامداران و مدیران تضاد منافع وجود دارد. سهامداران ریسک بالاتری را ترجیح می‌دهند چراکه در صورت عملکرد خوب پروژه‌های ریسک‌پذیر، بازده مطلوبی را دریافت و در صورت عدم موفقیت، با ضرر محدودی مواجه می‌شوند. این در حالی است که مدیران ریسک‌گریز هستند، چراکه ثروت مالی آن‌ها به شرکت گره‌خورده است. رقابت در بازار محصول یک نافذ قدرتمند برای غلبه بر مشکل نمایندگی بین سهامداران و مدیران است و سبب تلاش بیشتر و بالا رفتن انگیزه ریسک‌پذیری مدیران می‌شود. مدیریت قوی در رقابت سخت بازار محصول، باعث بهبود عملکرد مالی و گرفتن بهترین تصمیمات برای آینده می‌شود. ازآنجاکه حاشیه سود در بازارهای رقابتی کم است، رقابت در بازار ممکن است مدیرعامل قدرتمند را وادار کند که با اتخاذ تصمیمات پرریسک سبب افزایش ریسک شرکت شوند. در این پژوهش به بررسی تأثیر رقابت در بازار بر رابطه بین قدرت مدیرعامل و ریسک شرکت‌ها پرداخته می‌شود. در همین راستا نمونه‌ای مشتمل بر 124 شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران طی بازه زمانی 1396ـ1391 انتخاب و مورد آزمون قرار گرفت. به همین منظور، برای اندازه‌گیری ریسک شرکت‌ها از ریسک غیرسیستماتیک (انحراف معیار خطای مدل بازار)، قدرت مدیرعامل از معیار دوره تصدی مدیرعامل و رقابت در بازار محصول از شاخص هرفیندال ـ هیرشمن استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان‌دهنده آن است که قدرت مدیرعامل عامل بر ریسک شرکت‌ها تأثیر مثبت و معناداری دارد، بدین معنی که افزایش ریسک قدرت مدیرعامل باعث افزایش ریسک شرکت‌ها خواهد شد و رقابت در بازار محصول بر رابطه بین قدرت مدیرعامل و ریسک شرکت‌ها تأثیر مثبت و معناداری دارد.}, keywords_fa = {رقابت در بازار,قدرت مدیرعامل,ریسک شرکت‌ها,شاخص هرفیندال ـ هیرشمن}, url = {https://www.jamv.ir/article_143527.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_143527_235b95d05095e9e4f29f0315f0a7a7f3.pdf} } @article { author = {khoshkar, farzin and ostovar, meimanat and movaghar, banafsheh}, title = {The Effect of Managerial Ownership on the Relationship between Customer Concentration and Earning Management}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {4}, number = {52}, pages = {76-88}, year = {2022}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {Competition in the product market can increase or decrease agency problems and distort financial reporting; It can also have an effect on managers' motivation to manipulate earnings or manage reported earnings. The purpose of this study is to investigate the effect of managerial ownership on the relationship between customer concentration and earning management. The statistical population of the study is all companies listed on the Tehran Stock Exchange and using the systematic elimination sampling method, 142 companies were selected as the sample of the research in an 8-year period between 2012 and 2020. The method used to collect information is a library and the relevant data for measuring variables were collected from Codal website and companies' financial statements and then Eviews software was used to test the research hypotheses. The results of testing the research hypotheses showed that there is a negative and significant relationship between customer Concentration and Earning management and management ownership affects the relationship between customer Concentration and Earning management.}, keywords = {Managerial Ownership,Customer concentration,earning management}, title_fa = {تأثیر مالکیت مدیریتی بر رابطه بین تمرکز مشتری و مدیریت سود}, abstract_fa = {رقابت در بازار محصولات می‌تواند باعث افزایش یا کاهش مشکلات نمایندگی و تحریف گزارشگری مالی شود؛ همچنین می‌تواند اثراتی بر انگیزه مدیران در خصوص دست‌کاری سود یا مدیریت سودهای گزارش شده، داشته باشد. هدف این تحقیق تأثیر مالکیت مدیریتی بر رابطه میان تمرکز مشتری و مدیریت سود می‌باشد. روش آزمون فرضیه پژوهش مدل رگرسیون چند متغیره در مجموعه داده‌های ترکیبی است جامعه آماری پژوهش، کلیه شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده و با استفاده از روش نمونه‌گیری حذف سیستماتیک، 142 شرکت به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شده در دوره‌ی زمانی 9 ساله بین سال‌های 1391 تا 1399 مورد تحقیق قرار گرفتند. روش مورد استفاده جهت جمع‌آوری اطلاعات، کتابخانه‌ای بوده و داده‌های مربوط برای اندازه‌گیری متغیرها از سایت کدال و صورت‌های مالی شرکت‌ها جمع‌آوری‌شده و سپس برای آزمون فرضیه‌های پژوهش از نرم‌افزار ایویوز استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌های پژوهش نشان داد بین تمرکز مشتری و مدیریت سود رابطه منفی و معنی داری وجود دارد و مالکیت مدیریت بر رابطه بین تمرکز مشتری و مدیریت سود تاثیر گذار است.}, keywords_fa = {مالکیت مدیریتی,تمرکز مشتری,مدیریت سود}, url = {https://www.jamv.ir/article_143530.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_143530_deb47ddf140e3d93a23ba97f59c981dc.pdf} } @article { author = {Kiani ghalesardi, Marjan and Ahmadi, Mohsen}, title = {Does corporate internationalization affect corporate social responsibility?}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {4}, number = {52}, pages = {89-104}, year = {2022}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {The phenomenon of globalization is one of the most controversial issues facing countries in the current era, on which there is much disagreement and the study of the effects and consequences of this process on various aspects of human life, including its political, economic, social and cultural effects. , Has attracted economists and cultural trustees of the world. Companies in emerging markets have different economic backgrounds, motivations, and consequences depending on the internationalization and corporate social responsibility (CSR). Therefore, the purpose of this study is to investigate whether internationalization has an impact on corporate social responsibility. The statistical population of the research is the companies listed on the Tehran Stock Exchange between 1390 and 1399 and the sample consists of 125 companies. Using multivariate linear regression and the generalized least squares method, the research hypothesis was estimated. The internationalization of companies has a significant and direct effect on the social responsibility of companies listed on the Tehran Stock Exchange, ie with the increase of internationalization (foreign exports and sales of companies), the social responsibility of companies also increases.}, keywords = {social responsibility,Internationalization,foreign sales}, title_fa = {آیا بین المللی سازی بر مسئولیت اجتماعی شرکت تأثیر دارد؟}, abstract_fa = {پدیده جهانی شدن یکی از بحث انگیزترین موضوعات فراروی کشورها در عصر کنونی است که در مورد آن اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد و بررسی آثارو پیامدهای گسترده این فرایند برابعاد مختلف حیات انسانی از جمله آثار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن توجه خاص اندیشمندان، سیاستمداران، اقتصاددانان و متولیان فرهنگی جهان را به خود جلب کرده است. شرکت‌ها در بازارهای نوظهور دارای پیشینه، انگیزه‌ها و پیامدهای اقتصادی متفاوتی با توجه به بین المللی شدن و مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) هستند. از این رو هدف پژوهش بررسی این موضوع است که آیا بین المللی سازی بر مسئولیت اجتماعی شرکت تأثیر دارد. جامعه آماری تحقیق شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بین سال های 1390 تا 1399 و نمونه مشتمل بر 125 شرکت است که با استفاده از رگرسیون خطی چند متغیره و روش حداقل مربعات تعمیم یافته به تخمین فرضیه تحقیق پرداخته شد که نتایج نشان داد بین المللی سازی شرکت‌ها بر مسئولیت اجتماعی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تأثیر معنادار و مستقیمی دارد یعنی با افزایش بین المللی سازی (صادرات و فروش خارجی شرکت‌ها)، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.}, keywords_fa = {مسئولیت اجتماعی,بین المللی سازی,فروش خارجی}, url = {https://www.jamv.ir/article_143532.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_143532_0f4d9388e7041a550d66c3cd728092a1.pdf} } @article { author = {noori, serveh}, title = {Investigating the relationship between financial reporting misconduct and CEO performance incentives}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {4}, number = {52}, pages = {105-119}, year = {2022}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study is to investigate the relationship between financial reporting violations and incentives for CEO performance of listed companies. The present study is an applied research in terms of purpose-based classification. The purpose of applied research is to develop applied knowledge in a specific field. The statistical population of the present study includes companies listed on the Tehran Stock Exchange over a period of 5 years, including the financial statements of 2016-2016. In order to achieve the goals, 175 eligible companies have been tested from among the companies listed on the Tehran Stock Exchange. Also, in terms of inference about research hypotheses, it is in the descriptive-correlational research group and to test the hypotheses, combined regression models and logistic data have been used. Findings show that there is a significant and direct relationship between financial reporting violations and CEO performance incentives, so that with the increase of CEO incentives of listed companies, the amount of violations in their financial reporting increases.}, keywords = {Violation in financial reporting,incentives for CEO performance,Tehran Stock Exchange}, title_fa = {بررسی رابطه بین تخلف در گزارشگری مالی و مشوق‌های عملکرد مدیرعامل}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، بررسی رابطه بین تخلف در گزارشگری مالی و مشوق‌های عملکرد مدیرعامل شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار است. تحقیق حاضر ازنظر طبقه‌بندی بر مبنای هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. هدف تحقیق کاربردی، توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران طی یک دوره 5 ساله شامل صورت‌های مالی 1395 تا 1399 است. در راستای تحقق اهداف با انتخاب 175 شرکت واجد شرایط از بین شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران آزمون شده است. همچنین از بعد نحوه استنباط در خصوص فرضیه‌های پژوهش، در گروه تحقیقات توصیفی- همبستگی قرار می‌گیرد و برای آزمون فرضیه‌ها از مدل‌های رگرسیون ترکیبی و داده‌های لوجستیک استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد بین تخلف در گزارشگری مالی و مشوق های عملکرد مدیرعامل رابطه معنی دار و مستقیمی وجود دارد بطوری که با افزایش مشوق های عملکرد مدیرعامل شرکت های پذیرفته شده در بورس بر میزان تخلف در گزارشگری مالی آن ها افزوده می شود.}, keywords_fa = {تخلف در گزارشگری مالی,مشوق‌های عملکرد مدیرعامل,بورس اوراق بهادار تهران}, url = {https://www.jamv.ir/article_143533.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_143533_4d65fdaf3f24992297a6d1633a0bd58f.pdf} } @article { author = {chaharmahali, shahram and varkesh, zahra and Derakhshan, Javad}, title = {An overview of transparent financial information and its role in stock price falls}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {4}, number = {52}, pages = {120-135}, year = {2022}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {In today's turbulent environment, many investors are aware of the importance of information transparency in their strategies. Lack of information or uncertainty about them has become a major problem in financial markets today. One of the requirements of healthy competition is access to transparent information for all market participants. One of the most important types of markets (along with commodity, money and labor markets) is the capital market, where transparent information has a strong impact on its performance. Lack of information in this market increases the cost of transactions and the inability of the market to allocate resources optimally. The more transparent and accessible the information that is an integral part of the decision-making process, can lead to more accurate decisions regarding the optimal allocation of resources, and ultimately lead to allocation efficiency and market transparency that The ultimate goal is the capital market. Given that information asymmetry in the capital market leads to increased opportunities for information management and thus profit management, it can be said that in an environment with higher information asymmetry, the relationship between earnings management as a measure of financial information opacity and risk of stock price falls There is more intense. Therefore, the purpose of this study is to review transparent financial information and its role in stock price falls.}, keywords = {Transparency of Financial Information,falling stock prices,Information Asymmetry}, title_fa = {مروری بر اطلاعات شفاف مالی و نقش آن در سقوط قیمت سهام}, abstract_fa = {در محیط پرتلاطم امروزی، بسیاری از سرمایه‌گذاران بر اهمیت شفاف سازی اطلاعات در استراتژی‌های خود توجه دارند. فقدان اطلاعات و یا عدم اطمینان درباره آن‌ها، امروزه تبدیل به یک مشکل اساسی در بازارهای مالی شده است. یکی از الزامات رقابت سالم دسترسی همه مشارکت کنندگان بازار به اطلاعات شفاف است. یکی از انواع مهم بازارها (در کنار بازارهای کالا، پول و کار) بازار سرمایه است که اطلاعات شفاف بر عملکرد آن به شدت مؤثر است. نقصان اطلاعات در این بازار موجب افزایش هزینه مبادلات و ناتوانی بازار در تخصیص بهینه منابع می‌شود. اطلاعات که جزء جدایی ناپذیر فرایند تصمیم‌گیری است، هر چه شفاف‌تر و قابل دسترس‌تر باشد، می‌تواند به اتخاذ تصمیمات صحیح-تری در زمینه تخصیص بهینه منابع منجر گردد و در نهایت باعث کارایی تخصیصی و شفافیت بازار شود که هدف نهایی بازار سرمایه است. با توجه به اینکه عدم تقارن اطلاعاتی در بازار سرمایه به افزایش فرصت‌های مدیریت اطلاعات و در نتیجه مدیریت سود منجر می‌شود، می‌توان گفت که در محیطی با عدم تقارن اطلاعاتی بالاتر، بین مدیریت سود به عنوان معیار عدم شفافیت اطلاعات مالی و ریسک سقوط قیمت سهام رابطه شدید‌تری وجود دارد. از این رو هدف این تحقیق مروری بر اطلاعات شفاف مالی و نقش آن در سقوط قیمت سهام هست.}, keywords_fa = {شفافیت اطلاعات مالی,سقوط قیمت سهام,عدم تقارن اطلاعاتی}, url = {https://www.jamv.ir/article_143535.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_143535_0c5fb8d4a29c1b411f86146e1eb92c57.pdf} } @article { author = {khoshkar, farzin and peyro, davod and rasfijani, ali asghar}, title = {Investigating the Impact of State Ownership on the Relationship between Sock Price Crash Risk and Capital Costs}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {4}, number = {52}, pages = {136-148}, year = {2022}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {The cost of capital is considered as a measure of performance in the economic value added model and is the minimum rate of return that is required to maintain the market value of the company. The purpose of this study is to Investigating the Impact of State Ownership on the Relationship between Sock Price Crash Risk and Capital Costs. Research in terms of purpose is part of applied research and research method in terms of nature and content is cause and effect. The research was conducted in the framework of deductive-inductive reasoning and panel analysis was used to analyze the hypotheses. To collect information, data from 148 companies listed on the Tehran Stock Exchange in the period 1391-1399 have been used. The results of this study show that there is a positive and significant relationship between Sock Price Crash Risk and capital cost. And the positive effect of Sock Price Crash Risk on capital Costs is greater in state-owned companies.}, keywords = {state ownership,Sock Price Crash Risk,Capital Costs}, title_fa = {تأثیر مالکیت دولتی بر رابطه بین ریسک سقوط قیمت سهام و هزینه سرمایه}, abstract_fa = {هزینه سرمایه به‌عنوان معیاری برای ارزیابی عملکرد در مدل ارزش‌افزوده اقتصادی به شمار می‌رود و حداقل نرخ بازدهی است که کسب آن برای حفظ ارزش بازار شرکت الزامی است. هدف این پژوهش تأثیر مالکیت دولتی بر رابطه بین ریسک سقوط قیمت سهام و هزینه سرمایه می‌باشد. پژوهش انجام‌شده ازنظر نوع هدف، جزء پژوهش‌های کاربردی است و روش پژوهش ازنظر ماهیت و محتوایی علت و معلولی هست. انجام پژوهش در چارچوب استدلالات قیاسی- استقرایی صورت گرفته و برای تجزیه‌وتحلیل فرضیه‌ها از تحلیل پانلی کمک گرفته شده است. برای جمع‌آوری اطلاعات، از داده‌های 148 شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی 1391-1399 استفاده‌شده است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که بین ریسک سقوط سهام و هزینه سرمایه رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد؛ و اثر مثبت ریسک سقوط سهام بر هزینه سرمایه در شرکت‌های با مالکیت دولتی بیشتر است.}, keywords_fa = {مالکیت دولتی,ریسک سقوط سهام,هزینه سرمایه}, url = {https://www.jamv.ir/article_143536.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_143536_19203f51560336f85adf45b32c5a8d9d.pdf} }