@article { author = {Hemmati, Hassan and Mehrabanpour, Mohamadreza and Mehrabizadeh, Mehdi}, title = {Effect of Information Choice on Auditors’ Judgments and Confidence}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {1}, number = {4}, pages = {1-18}, year = {2018}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {The main objective of this research is to explain the factors affecting the confidence of audit judgment and the impact of the right to choose, the risk of litigation, the amount of information, and the experience on audit assurance. In order to investigate the hypotheses in the research, the judgment of the participants of the audit was examined by presenting the information of a hypothetical company and the project responsibility of the project to the participants in the polling and expression of indications that there was a problem of inappropriate inventory of the hypothetical company. The data of this research were distributed using a research design and online questionnaire in a statistical society with a judgment of 223 people. After participating in the project, the participants encountered random or equal odds in one of the scenarios that have the right to choose or not to choose to provide supplementary information and the risk of legal or legal litigation. The results of the data analysis indicate that, in situations where there is a high risk of legal litigation, less experienced auditors have a tendency to collect more information in the absence of eligibility when they have the right to choose. Also, the results indicate that having the right to opt is more reliable than auditors' judgment, and especially when there is a high risk of litigation, if this experience is high, this confidence will increase.}, keywords = {information choice,litigation risk,Confidence,experience,judgment impact}, title_fa = {تاثیر انتخاب اطلاعات بر اطمینان و قضاوت حسابرس}, abstract_fa = {هدف اصلی این پژوهش تبیین عوامل موثر بر اطمینان حاصل از قضاوت حسابرسی و بررسی تاثیر حق انتخاب، ریسک دعاوی حقوقی، میزان اطلاعات، تجربه بر اطمینان حسابرسی می‌باشد. برای بررسی فرضیه های مطرح شده در پژوهش، با ارائه اطلاعات یک شرکت فرضی و تصدی مسئولیت پروژه به شرکت کنندگان در نظرسنجی و بیان نشانه های مبنی بر بروز مشکل نابابی موجودی های شرکت فرضی، قضاوت شرکت کنندگان حسابرسی مورد بررسی قرار گرفت. داده های این پژوهش با استفاده از طرح پژوهش و پرسشنامه آنلاین در جامعه آماری توزیع شده که قضاوت 223 نفر جمع آوری شده است. شرکت کنندگان پس از شرکت در طرح به صورت تصادفی و با شانس برابر در یکی از سناریوهای دارای حق انتخاب یا عدم انتخاب جهت ارائه اطلاعات تکمیلی و ریسک دعاوی حقوقی کم یا زیاد مواجه شده اند. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها گویای آن است که در شرایطی که ریسک دعاوی حقوقی زیاد می‌باشد حسابرسان با تجربه کمتر در شرایطی که حق انتخاب دارند، تمایل به جمع آوری میزان اطلاعات بیشتری در شرایط عدم حق انتخاب دارند. همچنین نتایج حاکی از این مطلب بود که داشتن حق انتخاب باعث اطمینان بیشتر نسبت به قضاوت حسابرسان گردیده و مخصوصاً زمانیکه ریسک دعاوی حقوقی زیاد می‌باشد در صورت وجود تجربه بالا این اطمینان افزایش می‌یابد.}, keywords_fa = {انتخاب اطلاعات,اطمینان,قضاوت حسابرسی,ریسک دعاوی حقوقی,تجربه}, url = {https://www.jamv.ir/article_80293.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_80293_3265e0a9757706867e2b1714aebdb9ac.pdf} } @article { author = {zanganeh, somayeh and kargar, Hamed}, title = {The effect of different levels of financial leverage on the relationship between accrual-based profit management and firm performance}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {1}, number = {4}, pages = {19-31}, year = {2018}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {This research studies the effect of different levels of financial leverage on the relationship between accrual-based profit management and company performance. The present research is applied in terms of purpose and is a methodology of the type of causal research (post event). The statistical population of this study was all companies accepted in Tehran Stock Exchange. Using systematic elimination sampling, 129 companies were selected as research sample and investigated in the period of 10 years between 2008 and 1396. The method used to collect information is library and to test the hypotheses, multiple regression has been used with the panel data model. The results of the research show that there is a positive and significant relationship between earnings management based on accruals and performance of the company. High levels of financial leverage have a reciprocal effect on the relationship between earnings management and accruals-based performance. But low levels of financial leverage have a direct and significant effect on the relationship between earnings management based on accruals and firm performance.}, keywords = {Financial Leverage,accruals-based profit management,corporate performance}, title_fa = {تأثیر سطوح مختلف اهرم مالی بر ارتباط بین مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی و عملکرد شرکت}, abstract_fa = {این پژوهش به بررسی تأثیر سطوح مختلف اهرم مالی بر ارتباط بین مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی و عملکرد شرکت می‌پردازد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از بعد روش‌شناسی از نوع تحقیقات علّی (پس رویدادی) می‌باشد. جامعه آماری پژوهش، کلیه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد و با استفاده از روش نمونه‌گیری حذف سیستماتیک، 129 شرکت به عنوان نمونه پژوهش انتخاب و در دوره‌ی زمانی 10 ساله بین سال‌های 1387 تا 1396 مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند. روش مورد استفاده جهت جمع‌آوری اطلاعات، کتابخانه‌ای بوده و برای آزمون فرضیه‌ها از رگرسیون چندگانه با الگوی داده‌های تابلویی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که بین مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی و عملکرد شرکت رابطه مثبت و معنادار به لحاظ آماری وجود دارد. سطوح بالای اهرم مالی بر ارتباط بین مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی و عملکرد شرکت تأثیر معکوس و معنادار دارد. ولی سطوح پایین اهرم مالی بر ارتباط بین مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی و عملکرد شرکت تأثیر مستقیم و معنادار دارد.}, keywords_fa = {اهرم مالی,مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی,عملکرد شرکت}, url = {https://www.jamv.ir/article_80541.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_80541_2c4b0d5b48738fe82d20c5fc41efa3f9.pdf} } @article { author = {moradi, mohammad and Salehi, Allah Karam and Rashidi, Farideh}, title = {An investigation the relationship of corporate social responsibility (CSR), agency costs with investment-cash flow sensitivity}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {1}, number = {4}, pages = {32-47}, year = {2018}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {purpose of this study was to investigate corporate social responsibility (CSR), agency costs and investment-cash flow sensitivity in listed companies on Tehran Stock Exchange. For this purpose, a sample of 120 companies during 2010-2016 was selected by systematic elimination sampling. The research method is library and correlation. To measure the sensitivity of investment to cash from the Samet and Jarboui (2017), Free Cash Flow (FCF) as an indicator of corporate agency costs and corporate social responsibility by Hosseini and Amjadian's ranking (2017) have been used. Analyzing and testing hypotheses with the help of generalized least squares regression (EGLS) with pooled data approach has been done. The results show that there is a negative and significant relationship between corporate social responsibility and investment sensitivity to cash. In other words, companies with a better corporate social responsibility function tend to be less sensitive to investment. The results also indicate that corporate agency costs increase cash sensitivity, and this increase modifies the negative impact of corporate social responsibility on and investment-cash flow sensitivity}, keywords = {corporate social responsibility,Agency costs,Investment-cash flow sensitivity}, title_fa = {بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی شرکتی، هزینه های نمایندگی با حساسیت سرمایه گذاری به وجه نقد}, abstract_fa = {هدف این پژوهش بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی شرکتی، هزینه‌های نمایندگی با حساسیت سرمایه گذاری به وجه نقد در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد. بدین منظور، نمونه‌ای مشتمل بر 120 شرکت طی سال‌های 1389 الی 1395 به روش نمونه‌گیرى حذف سیستماتیک انتخاب گردید. روش تحقیق کتابخانه‌ای و همبستگی می‌باشد. برای اندازه گیری حساسیت سرمایه‌گذاری به وجه نقد از الگوی صامت و جاربویی (2017)، جریان نقد آزاد (FCF) به عنوان شاخص هزینه‌های نمایندگی و مسئولیت اجتماعی شرکتی از رتبه بندی حسینی و امجدیان (1396) استفاده شده است. تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه‌ها و به کمک رگرسیون حداقل مربعات تعمیم یافته (EGLS) با رویکرد داده‌های تلفیقی انجام شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد بین مسؤلیت اجتماعی و حساسیت سرمایه گذاری به وجه نقد رابطه منفی و معنی داری وجود دارد. به عبارت دیگر شرکت‌ها با عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکتی بهتر، حساسیت سرمایه گذاری به وجه نقد کمتری دارند. همچنین نتایج حاکی از آن است که هزینه‌های نمایندگی شرکت‌ها باعث افزایش حساسیت وجه نقد می‌شود و این افزایش، اثر منفی مسئولیت اجتماعی شرکتی برحساسیت سرمایه گذاری به وجه نقد را تعدیل می کند.}, keywords_fa = {مسئولیت اجتماعی شرکتی,هزینه‌های نمایندگی,حساسیت سرمایه گذاری به وجه نقد}, url = {https://www.jamv.ir/article_80914.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_80914_ae7822ceea0903454155c962365b8c65.pdf} } @article { author = {azad, naser and shahri mejarshin, Aliakbar and mirtaheri, ali}, title = {Emotional, social and functional benefits of new industrial companies services}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {1}, number = {4}, pages = {48-59}, year = {2018}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {Although the concept of profits and benefits has been broadly expressed in marketing concepts, limited empirical research has been done to determine the benefits and how they affect customer satisfaction in the field of modern industrial services. Usually, benefits are described in the form of a single, all-embracing concept, but new emerging interests are considered multi-dimensional, including social, functional and emotional benefits. The purpose of this study is to investigate these benefits in the field of modern services of industrial companies and their relationship with customer satisfaction. The statistical population of the survey consisted of 225 customers in the field of modern services of industrial companies from 18 industrial service companies in Iran. Each of these three variables shows a different pattern of relationship with customer satisfaction. Applied interests have a positive relationship with customer satisfaction, while emotional and social benefits show nonlinear relationships. Emotional benefits, along with the increase, have a decreasing effect on customer satisfaction, and social benefits reach a flattened level after the threshold. These results show that recognizing these three types of profits and the different forms of their relationship with customer satisfaction can lead to effective strategies to create customer satisfaction in the development of new services.}, keywords = {Functional benefits,emotional benefits,Social benefits,Customer Satisfaction,new services}, title_fa = {منافع احساسی، اجتماعی و عملکردی در حوزه خدمات نوین شرکتهای صنعتی}, abstract_fa = {اگرچه در مفاهیم بازاریابی مفهوم سود و منافع بطور گسترده بیان شده است ولی تحقیقات تجربی محدودی درباره تعیین و روشن سازی منافع و نحوه تاثیرگذاری آن در رضایت مشتریان در حوزه خدمات نوین صنعتی صورت گرفته است. معمولا منافع در قالب یک مفهوم واحد و همه جانبه توصیف شده است اما تفکر جدید در حال ظهور منافع را پدیده ای چند بعدی شامل مزایای اجتماعی، کاربردی و احساسی درنظر می گیرد. هدف تحقیق حاضر بررسی این منافع در حوزه خدمات نوین شرکت های صنعتی و نحوه ارتباط آنها با رضایت مشتری می باشد. جامعه آماری تحقیق متشکل از 225 مشتری در حوزه خدمات نوین شرکت های صنعتی از 18 شرکت خدمات صنعتی در ایران می باشد. هر یک از این سه متغیر مطرح شده الگوی متفاوتی از رابطه با رضایتمندی مشتری را نشان می دهند. منافع کاربردی رابطه مثبتی با رضایت مشتری دارد، در حالی که، منافع احساسی و اجتماعی رابطه غیرخطی نشان می دهند. منافع احساسی همزمان با افزایش، تاثیر کاهنده ای بر رضایت مشتری دارند و منافع اجتماعی بعد از نقطه آستانه به یک میزان مسطح می رسد. این نتایج نشان می دهند که شناخت این سه نوع سود و اشکال متفاوت ارتباط آنها با رضایت مشتری می تواند منجر به استراتژی های موثر برای ایجاد رضایتمندی مشتری در ابداع خدمات نوین شود.}, keywords_fa = {منافع عملکرد,منافع احساسی,منافع اجتماعی,رضایت مشتری,خدمات نوین}, url = {https://www.jamv.ir/article_80976.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_80976_8c9a7c573eb2621d7a90dc6b4bff3195.pdf} } @article { author = {salehi, Allah Karam and ghesari, taher and tamoradi, ali}, title = {The Effect of Emotional Intelligence on Auditor's Performance with the Interface of Intellectual Capital}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {1}, number = {4}, pages = {60-71}, year = {2018}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to investigate the effect of emotional intelligence on the auditor's performance with the role of the interface between intellectual capital. This is an applied research and the population of the research community consists of 123 auditors working in the audit institutions and Ahvaz Audit Organization in 1397. Referring to Morgan's table, the sample size was 92. Data were collected for this study using a validated questionnaire. To determine the reliability and validity of the questionnaires, content validity and Cronbach's alpha coefficient were used. The reliability coefficient for the Bar-Anne standard of emotional intelligence (1980) was 0.85, for the Bonitsit et al. Intellectual Capital Inventory (2000), 92 / 0 and for Ambrose Jones et al. (2012), the auditor's performance questionnaire was 0.85. In this research, structural relations model was used for data analysis. To analyze the data and to test the hypotheses and other analyzes, Lisrel statistical software was used. The results showed that there is a significant relationship between emotional intelligence and auditor's performance. Also, the role of intermediate variable of intellectual capital between emotional intelligence and auditor's performance was confirmed.}, keywords = {"Emotional Intelligence"," Intellectual Capital","Auditor's Performance"}, title_fa = {تاثیر هوش هیجانی بر عملکرد حسابرس با نقش واسط سرمایه فکری}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر هوش هیجانی بر عملکرد حسابرس با نقش واسط سرمایه فکری می باشد. این پژوهش از نوع کاربردی بوده و حجم جامعه ی پژوهش شامل 123 نفر از حسابرسان شاغل در موسسات حسابرسی و سازمان حسابرسی اهواز در سال 1397 می باشد. که با رجوع به جدول مورگان، حجم نمونه 92 نفر تعیین گردید. داده های لازم برای تحقیق حاضر با استفاده از پرسشنامه ای که اعتبار آن مورد آزمون قرار گرفته شده بود جمع آوری شده است. برای تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه ها از روایی محتوی و ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید، که ضریب پایایی برای پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی بار-آن (1980) برابر با 0.85، برای پرسشنامه سرمایه فکری بونیتس و همکاران(2000) برابر با 0.92 و برای پرسش نامه عملکرد حسابرسان امبروز جونز و همکاران(2012) برابر 85/0 محاسبه گردید. در این تحقیق از مدل روابط ساختاری جهت تحلیل داده ها استفاده گردید. برای تحلیل داده ها و انجام آزمون فرضیه ها و سایر تحلیل های این پژوهش نرم افزار آماری لیزرل به کار گرفته شد. نتایج به طور کلی نشان داد که بین هوش هیجانی و عملکرد حسابرس رابطه معناداری وجود دارد. همچنین نقش میانجی متغیر سرمایه فکری بین هوش هیجانی و عملکرد حسابرس مورد تایید قرار گرفت.}, keywords_fa = {"هوش هیجانی","سرمایه فکری","عملکرد حسابرس"}, url = {https://www.jamv.ir/article_81175.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_81175_d00ebd46ab2bdb186296acb596568a5f.pdf} } @article { author = {Fatahi, Hasan and Khajevand, Milad}, title = { age, corporate governance, and capital structure choices in companies admitted to Tehran Stock Exchange      }, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {1}, number = {4}, pages = {72-85}, year = {2018}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {Recognition the behavior and decisions of corporate finance is very complex and difficult because it overlooks the various factors and variables of these decisions. The composition of the sources in which corporate investments are funded by them is called the capital structure. The purpose of this research is to investigate the effect of firm's age on the relationship between corporate governance and capital structure accepted in Tehran Stock Exchange. For this purpose, a sample of 166 companies admitted to Tehran Stock Exchange for the period from 2010 to 2017 was investigated. In order to measure the firm's age from the time of the initial establishment to the present time, it has been used to calculate the corporate governance of the influential factors, including the separation of the post from the head of the board of directors, the ratio of non-executive members of the board, the amount of shares owned by institutional investors, The company, the degree of state influence and ownership, the type of auditor, and, ultimately, the model of the Modigliani and Miller model is used to calculate the company's capital structure. The hypothesis test was analyzed using multivariate regression analysis. The results show that companies with good corporate governance qualities also choose optimal capital structure but there is no significant relationship between corporate age and the relationship between corporate governance and capital structure}, keywords = { firm age,Corporate Governance,Capital structure}, title_fa = {تاثیر سن شرکت بر ارتباط بین حاکمیت شرکتی و ساختار سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران}, abstract_fa = {ه شناخت رفتار و تصمیمات تأمین مالی شرکت‌ها بسیار پیچیده و مشکل است؛ چرا که عوامل و متغیرهای گوناگونی این تصمیمات را تحت الشعاع خود قرار می‌دهند. ترکیب منابعی که سرمایه گذاری‌های شرکت توسط آنها تامین مالی می‌شود را ساختار سرمایه می‌نامند. هدف این پژوهش بررسی تاثیر سن شرکت بر ارتباط بین حاکمیت شرکتی و ساختار سرمایه پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد. بدین منظور نمونه‌ای متشکل از 166 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی بازه زمانی 1389الی 1395 مورد بررسی قرار گرفت. برای اندازه گیری سن شرکت از زمان تاسیس اولیه تا زمان کنونی استفاده شده و جهت محاسبه حاکمیت شرکتی از عوامل تاثیر گذار از جمله تفکیک پست مدیر عامل از رئیس هیئت مدیره، نسبت اعضای غیر موظف هیئت مدیره، میزان سهام تحت تملک سرمایه‌گذاران نهادی، فرعی بودن شرکت، میزان نفوذ و مالکیت دولت، نوع حسابرس، و نهایتا برای محاسبه ساختار سرمایه شرکت از مدل مودیگیلیانی و میلر استفاده شده است. آزمون فرضیه‌ها در این پژوهش با استفاده از تحلیل رگرسیون چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که کیفیت حاکمیت شرکتی مناسبی دارند ساختار سرمایه بهینه ای را نیز انتخاب می‌کنند اما رابطه‌ی معناداری بین سن شرکت و  ارتباط بین حاکمیت شرکتی و ساختار سرمایه مشاهده نگردید.}, keywords_fa = {"سن شرکت","حاکمیت شرکتی","ساختارسرمایه"}, url = {https://www.jamv.ir/article_81412.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_81412_f596ae071a20bfc95f74a756f378aa11.pdf} } @article { author = {hatamian, VAHID and BABAZADHE, maryam and Khatmanjhad, NAVID}, title = {Investigating the Effect of Comparison of Financial Statements Reaction coefficient of accounting profit With an emphasis on audit quality In the companies accepted in the Tehran Stock Exchange}, journal = {Journal of Accounting and Management Vision}, volume = {1}, number = {4}, pages = {87-101}, year = {2018}, publisher = {saeed sheiporian}, issn = {2645-4572}, eissn = {2645-4572}, doi = {}, abstract = {In this study, the effect of the comparability of financial statements on earnings response coefficient with emphasis on audit quality in listed companies in Tehran Stock Exchange has been investigated. Accordingly, the effect of the comparability of financial statements on the earnings response coefficient with the emphasis on audit quality during the 1390-1396 period, 114 sample companies approved in Tehran Stock Exchange were reviewed. Eviews software was used to analyze the data using multivariate regression with panel data using fixed effects method. The results of the research indicate that the ability to compare the financial statements with the earnings response coefficient has a direct effect As well as auditing quality, there is a direct effect on the relationship between the comparability of financial statements and the coefficient of return on profit, while increasing the intensity of the relationship.}, keywords = {comparability of financial statements,Earnings Response Coefficient,audit qualit}, title_fa = {بررسی تأثیر قابلیت مقایسه صورت‌های مالی بر ضریب واکنش سود حسابداری با تأکید بر کیفیت حسابرسی در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران}, abstract_fa = {در این مطالعه به بررسی تأثیر قابلیت مقایسه صورت‌های مالی بر ضریب واکنش سود با تأکید بر کیفیت حسابرسی در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته‌شده است..بر این اساس تأثیر قابلیت مقایسه صورت‌های مالی بر ضریب واکنش سود با تأکید بر کیفیت حسابرسی در طی دوره زمانی 1390 تا1396 در 114 شرکت نمونه پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران موردبررسی قرار گرفت و نیز برای تجزیه تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار Eviews و با استفاده از رگرسیون چند متغیره با داده‌های پانلی از روش اثرات ثابت استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از این است که قابلیت مقایسه صورت‌های مالی بر ضریب واکنش سود تأثیر مستقیم دارد و همچنین کیفیت حسابرسی بر رابطه بین قابلیت مقایسه صورت‌های مالی و ضریب واکنش سود حسابداری تأثیر مستقیم دارد به‌نحوی‌که شدت رابطه را افزایش می‌دهد.}, keywords_fa = {قابلیت مقایسه صورت‌های مالی,ضریب واکنش سود,کیفیت حسابرسی}, url = {https://www.jamv.ir/article_81538.html}, eprint = {https://www.jamv.ir/article_81538_a6154b34744f9980ff29136f41dcb30c.pdf} }